امام جمعه اندیمشک:
امام جمعه اندیمشک گفت: توسعه نظام اسلامی زمانی محقق می‌شود که ارزش و جایگاه معلم از ذخایر نفت رفیع‌تر و مهم‌تر در عمل دیده شود.
کد خبر: ۶۰۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 05 May 2018

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نوری ظهر امروز در آئین پاسداشت مقام معلم در اندیمشک عنوان کرد: نقش معلمان در تربیت مدیران و نسل آینده کشور مهم، رفیع و جایگاهی تاثیرگذار است.

وی افزود: مدیریت ۲۰ سال آینده کشور به دست دانش‌آموزان امروز خواهد بود و آموزش مدیرانی انقلابی، توانمند و موفق نیازمند نظام آموزشی پویا و توانمند است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به مشکلات معیشت معلمان گفت: علم‌ و دانش از موضوعات مهم در استقلال و توسعه همه‌جانبه کشور است، از این روی باید در زمینه معیشت و توسعه نظام آموزشی به عنوان کانون انسان‌ساز جامعه توجه ویژه کرد.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه یافته و مدعی توسعه در جهان امروز در پاسداشت حقوق مادی و معنوی معلمان برنامه‌ریزی انجام می‌دهند، اظهار کرد: منزلت جامعه فرهنگی، معلمان و اساتید به لحاظ مادی و معنوی باید در عالی‌ترین درجه قرار گیرد و شرایط را برای آموزش نسلی در تراز انقلاب اسلامی و ارزش‌های ناب اسلامی مهیا کنیم.

حسینی نوری، راه پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور را از کلاس درس و مدارس دانست و تصریح کرد: توسعه نگاه نظام اسلامی زمانی محقق می‌شود که ارزش و جایگاه معلم از ذخایر نفت رفیع‌تر و مهم‌تر در عمل دیده شود.

امام جمعه اندیمشک، معلم را الگو و اسوه ایثار در جامعه خواند و افزود: بخشی از منزلت و مقام معلم به واسطه مشکلات معیشتی در حال تهدید است‌ و دولت و مجلس باید با نیازسنجی مشکلات جامعه فرهنگیان را شناخته و با تصویب مصوبات و لوایح از مشکلات معیشت معلمان تا حد امکان بکاهد.

وی گفت: کشوری که احوال آموزش‌وپرورش آن مساعد نباشد و نگاه علمی به جایگاه معلم و نقش محوری آن نشود، هرگز توسعه لازم را نخواهد یافت.

حسینی نوری در پایان معلمان را طلایه‌دار جبهه علم و آگاهی دانست و افزود: کلاس درس کانون تربیت نیروهای توانمند و تصیم‌ساز در جامعه بوده و معلمان همواره در تاریخ بشریت طلایه‌دار جبهه علم‌، آگاهی و توسعه هستند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار