محمدپور خبرداد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در استان خوزستان صنایع بزرگ و بالادستی از نظر استخدامی اشباع شده اند و نیاز داریم صنایع پایین دستی در کنار آن ها شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۹۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 30 April 2018

سیدنور محمدپور در آیین بزرگداشت روز کارگر و هفته بسیج کارگری که امروز، 10اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صیانت از نیروی کار و حمایت از اشتغال است و باید در این دو زمینه گام برداریم.

وی افزود: در بحث صیانت از نیروی کار وظیفه داریم در حوزه قوانین کاری که در نظر گرفته شده از کارگران حمایت کنیم. این حمایت باید در راستای مزد کارگران، ایمنی آنها، حفاظت و بهداشت انجام گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته حدود 23هزار مورد بازرسی کارگری از کارگاه های استان انجام گرفت. در سال96 آمار حوادث کارگری در استان خوزستان در مقایسه با سال قبل 9درصد کاهش داشت.

محمد پور با اشاره به بحث حمایت از اشتغال کارگران عنوان کرد: سال گذشته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به 25هزار پرونده شکایت رسیدگی کردیم. این پرونده ها اکثرا در خصوص حقوق، مزد و مزایای کارگران بود که در این زمینه تلاش شد تا همه حقوق و مزایای کارگران به آن ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: از 25 هزار پرونده شکایت که به اداره کل تعاون ارائه شد، حدود 3هزار پرونده منجر به اخراج کارگران شد. در این زمینه تلاش کردیم که مانع تعدادی از این پرونده ها بشویم و کارگران آن ها را به کار بازگشت دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم تا امنیت شغلی کارگران در استان خوزستان حفظ شود، بیان کرد: علی رغم اینکه تعدادی از واحدهای استان دچار مشکلات اقتصادی هستند، اما تلاش کرده ایم کارگران اخراج نشوند و به کار خود در کارگاه ها ادامه دهند.

محمدپور اظهار کرد: در بحث مشاغل سخت و زیان آور ورود کرده و در این زمینه حدود 10هزار پرونده را بررسی کردیم که حدود 7هزار پرونده از این تعداد مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت بحث اشتغال در استان خوزستان گفت: امسال دو طرح مهم به نام های طرح فراگیر اشتغال و طرح اشتغال پایدار روستایی در استان داریم. در استان خوزستان صنایع بزرگ و بالادستی از نظر استخدامی اشباع شده اند و نیاز داریم تا صنایع پایین دستی در کنار آن ها شکل بگیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار