مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: کنگره عظیم شهدای دانشجوی استان همدان 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳ 18 February 2015

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: کنگره عظیم شهدای دانشجوی استان همدان 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

طیب فریادرس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در هر استان کنگره شهدای دانشجو در حال برگزاری است که اجلاسیه پایانی آن با عنوان کنگره کشوری سال آینده در تهران و با حضور روسای قوای سه‌گانه برگزار می‌شود.

وی افزود: مقدمات برگزاری این کنگره از تابستان 93 آغاز و آثار شهدای دانشجوی استان از جمله عکس، فیلم از بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گردآوری شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تصریح کرد: فراخوان برگزاری کنگره اعلام شد و دانشجویان علاقمند بسیاری در بخش‌های گوناگون از جمله وبلاگ‌نویسی، علمی، ورزشی، شعر و دیگر بخش ها شرکت کردند که قرار است نفرات برگزیده استانی به کنگره کشوری معرفی شوند.

وی افزود: با این فراخوان وبلاگ‌هایی به نام شهدای دانشجو در فضای مجازی ایجاد شدند و همچنین مجموعه آثار شعری نیز گردآوری شد.

فریادرس با بیان اینکه کتاب رمان شهید احدی که از جمله دانشجویان ممتاز دانشگاه بوده‌اند نیز در حال چاپ است، اظهار کرد: از جمله اقدامات دیگر که در راستای برگزاری کنگره انجام شده، تهیه مستند این شهدا و همچنین سرکشی از خانواده‌های آنان بوده که لازم به ذکر است برخی از این خانواده‌ها به دلیل مهاجرت از همدان و یا فوت والدین سرکشی صورت نگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان تعداد 170 شهید دانشجو دارد، گفت: در آن زمان برخی از دانشجویان همدان در خارج استان مشغول به تحصیل بودند.

مسئول بسیج دانشجویی همدان گفت: همچنین برخی از دانشجویان از دیگر استان‌ها در همدان درس می‌خواندند لذا فقط تعداد 135 دانشجوی شهید برای استان شناخته شده است.

وی ادامه داد: همه این دانشجویان شاخص بودند که تاکنون تعداد 15 دانشجو شناخته شده‌اند که ممتاز و در سطح علمی و در دیگر زمینه‌ها شاخص بودند که قرار است سال آینده زندگینامه آنان به صورت کتاب چاپ شود.

فریادرس با بیان اینکه تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات از زندگی دیگر دانشجویان شهید ادامه دارد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره‌ها در سطح دانشگاه، انتقال روحیه استقامت و پایداری از نسل گذشته به نسل حاضر است که با شجاعت از آرمان‌های انقلاب محافظت کردند.

وی تاکید کرد: طبق این سخن بزرگ که اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود باید از این فرصت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بهره برد.

مسئول بسیج دانشجویی همدان در ادامه افزود: کنگره عظیم شهدای دانشجوی استان همدان فردا 30 بهمن ماه جاری با حضور سردار رحیم صفوی و حاج حسین یکتا و 2 هزار و 500 نفر در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: محور سخنرانی‌ها، ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده خواهد بود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار