رئیس شورای شهر اهواز:
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه بحث درآمد مهمترین چالش این شورا است، گفت: نبايد شاهد بی‌تفاوتی‌ها باشیم و مقصر تمام گرفتاری‌ها را شهرداری عنوان کنیم.
کد خبر: ۵۹۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 30 April 2018

محمدجعفر فلسفی در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خوزستان که بعدازظهر روز گذشته ( یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه) به مناسبت روز شوراها در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری در اهواز مساله پیچیده‌ای است. در زمان آغاز این دوره از شورای شهر اهواز، شهر و شهرداری‌ها را با 800 میلیارد بدهی، شش ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری، پروژه‌های راكد و انتظارات گسترده مردم تحویل گرفتیم.

وی تصریح کرد: اتحاد و همدلی دغدغه جدی ما است که باید بین اعضای شورا وجود داشته باشد. تعامل میان شورای شهر و شهرداری اهواز يکی از چالش‌های چهار دوره گذشته و یک نقطه آسیب بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم بدهی حقوق معوقه پرسنل شهرداری را به میانگین دو ماه معوقه برسانیم، بخشی از بدهی‌های شهرداری را پرداخت و پروژه‌های راکد را مجددا فعال كنيم‌. با این وجود همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

فلسفی درباره چالش‌های شورا و شهرداری اهواز بیان کرد: بخشی از این چالش‌ها درونی و بخشی نیز بیرونی است. مهم‌ترین چالش شورا، چالش درآمد است که از زمان خودگردانی‌ها به آن دچار شده‌ایم.

وی با اشاره به پیامدهای جبران ناپذیر تعویق در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری‌ها گفت: وقتی در یک شهر بدهی پرسنل پرداخت نشود، آن شهر از لحاظ عمرانی عقب می‌ماند و در نهایت به کلیت آن شهر و حتی استان آسیب وارد می‌کند. از این رو باید برای این معضل چاره‌انديشی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نبايد شاهد بی‌تفاوتی‌ها باشیم و مقصر تمام گرفتاری‌ها را شهرداری عنوان کنیم و در حل مشكلات کمک نكنيم. اين مساله كه تبعات بسیاری برای شهرها به دنبال دارد، بايد در كشور حل شود چرا که شوراها نبايد در بحث مديريت شهری گرفتار شوند. اين مساله یک حلقه مفقوده است كه بايد برای آن راه‌حلی يافت.

فلسفی اظهار کرد: با وجود افزايش نرخ تورم در کشور، ارزش افزوده كمتر شده که شهرها را گرفتار چالش درآمد و هزينه کرده است. این مساله نیز نیازمند چاره اندیشی است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم تهدید پسماندها را به فرصت تبدیل کنیم، تصریح کرد: با افزايش عوارض شهری، فشار وارده بر مردم كه درگير مشكلات اقتصادی هستند، را افزايش داده‌ایم و موجب افزایش نارضایتی آن‌ها شده‌ایم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار