مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه سنین کودکی بهترین زمان برای آموزش‌های مختلف است افزود: باید به وضعیت فقر حرکتی و ناهنجاری‌های اسکلتی دانش‌آموزان توجه شود.
کد خبر: ۵۹۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 29 April 2018

مسعود شریعتی در بازدید از اجرای طرح بررسی وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری‌ها و رشد دختران در منطقه حسن آباد یزد با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: سنین کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای آموزش‌های مختلف است و در این سن میزان یادگیری شخص بیشتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تأکید بر اینکه توجه به وضعیت فقر حرکتی و ناهنجاری‌های اسکلتی دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد افزود: اگر در این سنین آموزش‌های لازم به کودکان داده شود بدون شک در آینده با مشکل روبه رو نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح بررسی وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری‌ها و رشد دختران به مسائل مختلف پرداخته می‌شود گفت: در این طرح ناهنجاری‌های ساختار قامتی دانش آموزان از جمله پشت گردن، غربال گری، نرمش‌ها و ورزش‌های اصلاحی بررسی، کف پای صاف، پای پرانتزی، پای ضربدری و جهت رفع این ناهنجاری‌ها به اولیاء آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: در این طرح تأکیدمان این است تا با جدیت اجرا و به همین مرحله بسنده نشود و پس از اجرای طرح و دادن راهکارهای ورزشی برای رفع ناهنجاری‌ها، روند درست اجرای حرکات و بازدهی آن هم مورد ارزیابی قرار گیرد و به این شکل نیست که پس از اجرای اولیه، طرح به پایان برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه از دیگر اهداف این طرح شناسایی استعدادهای رشته‌های ورزشی مختلف در سطح استان است تصریح کرد: اگر این روش به خوبی پیش برود می‌توان ورزشکاران مستعد را به هیئت‌های ورزشی معرفی و نسبت به پرورش استعدادهایشان اقدام کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس سطح شهر یزد و به خصوص مناطق ویژه ناهنجاری‌های موجود ساختار قامتی دختران برطرف شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار