نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اهواز در مجلس پیشرفت در زمینه تولید را در گرو همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان دانست و گفت: برای پیشرفت در زمینه تولید لازم است که بانک‌ها با تعامل مثبت تسهیلات و اعتبارات با سود و درصد پایینی پرداخت کنند.
کد خبر: ۵۹۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 29 April 2018

جواد کاظم نسب با اشاره به مرز مشترک ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار کرد: متأسفانه خوزستان تاکنون نتوانسته از این فرصت اقتصادی برای رفع مشکلات موجوداستفاده کند.

وی پیشرفت در زمینه تولید را در گرو همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: برای پیشرفت در زمینه تولید لازم است که بانک‌ها تعامل مثبتی با تولیدکنندگان و مؤسسات صنعتی داشته باشند و تسهیلات و اعتبارات با سود و درصد پایینی را در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهند.

وی به حضور ضعیف خوزستانی‌ها در بازارهای عراق اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین فرصت‌های اقتصادی برای استان خوزستان، بازار عراق بود که در این زمینه نیز نتوانستیم از آن استفاده مطلوبی که مدنظر بود را به دست بیاوریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: انتظار داریم که مسئولان محلی و رایزن‌های اقتصادی سفارت‌خانه ایران در کشور عراق این فضا را برای انتقال تولیدات خوزستان به کشور عراق مهیا کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: خوزستان با وجود اینکه رتبه نخست تولید خرما در کشور را دارد ولی از وجود صنایع تبدیلی محروم است و ضروری است که برای استفاده از این فرصت و همچنین ایجاد اشتغال و تولید، صنایع تبدیلی در سطح استان راه‌اندازی شود.

وی به یکی دیگر از معضلات تولید اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد هستیم که کشاورز محصول را پس از تلاش و زحمت فراوان تولید می‌کند ولی بازار فروش خوبی ندارد و با قیمت خیلی پایین که گاهی موجب ضرر و زیان می‌شود مجبور به فروش می‌شود.

وی افزود: کشاورزان ما در این زمینه به حمایت دولت نیازمند هستند تا بتوانند با آسوده‌خاطر بودن از فروش محصولاتشان مشغول به کار شوند، همچنین اگر بتوانیم ارتباط خوبی در بازار عراق و عمان و باقی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ایجاد کنیم می‌توانیم محصولات کشاورزی و صنعتی را به این کشورها صادر کنیم.

الباجی اظهار کرد: وام‌های اشتغال فراگیر برای روستائیان فرصت مطلوبی جهت ایجاد اشتغال در روستاها هستند ولی به دلیل سخت‌گیری‌هایی که در اعطای این تسهیلات در نظر گرفته‌اند خیلی از افرادی که به دنبال این فرصت هستند نمی‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند بشوند.

وی در ادامه گفت: از استاندار، اداره تعاون و بانک‌ها می‌خواهیم که در این مورد تلاش کنند و کمک کنند تا اعطای این وام‌ها آسان‌تر بشود تا جوانان روستایی خوزستان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار