رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی:
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد"، تاکید کرد: اکنون آمریکا روی صندلی اتهام است که چرا به تعهدش عمل نکرده است و اروپا اگر می خواهد ترامپ را راضی کند، از جیب خودش و نه ایران خرج کند.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 25 April 2018

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه و در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی ، نتیجه حضور آمریکا در منطقه را صرفا ایجاد ناامنی عنوان کرد و با بیان اینکه جان و حیثیت همه ملتهای منطقه برای ما مهم است، اظهارداشت: سخن ترامپ به اعراب که پول به من بدهید تا زنده بمانید، تحقیر مردم جهان اسلام است.

رئیس‌ جمهور با تشریح دستاوردهای سفر به این استان، گفت: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه و آغاز عملیات اجرایی طرحهایی با اعتبار حدود 6 هزار میلیارد تومان ، نشان دهنده تحرک بسیار خوب استان در مسیر توسعه است و دولت به طور کامل از این روند حمایت می‌کند.

دکتر روحانی افزود: در این سفر طرح‌های بسیار خوبی در بخش بهداشت و درمان و پروژه‌های متعددی در زمینه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی، آغاز گردید که نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای استان در این زمینه‌هاست که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از 23 طرحی که در سفر قبلی به استان آذربایجان شرقی به تصویب رسید، 18 طرح به طور کامل اجرایی شده و 5 طرح نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که مقرر گردید در روند تکمیل آنها تسریع شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی استان آذربایجان شرقی پروژه راه‌آهن می‌باشد، گفت: یکی از اولویت‌ها و اقدامات اصلی دولت، تکمیل خطوط راه‌آهن در سراسر کشور است و امسال نیز گام های خوبی در این راستا برداشته خواهد شد و خط آهن به بستان‌آباد خواهد رسید. همچنین امسال خط آهن اردبیل افتتاح خواهد شد و در تلاش هستیم بهره برداری از خط آهن قزوین به رشت نیز هر چه زودتر آغاز شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت به تکمیل خطوط راه‌آهن اهتمام ویژه‌ای دارد، چرا که از لحاظ سیاسی، اقتصادی و ترانزیتی از اهمیت بالایی برای کشورمان برخوردار است.

دکتر روحانی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، اظهار داشت: شهر زیبا و تاریخی تبریز این استعداد را دارد که قطب گردشگری برای جهان باشد. البته این موضوع نیازمند انجام اقدامات زیادی است که باید با سرعت انجام دهیم و از فرصتی که امروز برای تبریز بوجود آمده برای ایجاد تحرک در بخش گردشگری استان استفاده نماییم.

رئیس جمهور تبریز را قطب فرش و صنعت چرم و کفش دانست و با اشاره به بازدید سرزده خود از بازار کفش تبریز گفت: دولت به حمایت از صنایعی مانند کفش اهتمام ویژه‌ای دارد و خود را حامی این صنعت می‌دانیم و باید حمایت و پشتیبانی کنیم تا مشکلات این نوع صنایع برطرف شود.

دکتر روحانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در زمینه حمایت از تولیدات و کالای ایرانی همه دستگاه ها باید همکاری و کمک کنند تا شاهد تحول خوبی در کشور باشیم و دولت نیز مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فعال بودن بخش خصوصی واقعی در تبریز و استان آذربایجان شرقی، گفت: بخش خصوصی واقعی می‌تواند اقتصاد را به پیش برده و در بازار منطقه‌ای و جهانی رقابت ایجاد کند، بنابراین دولت در حمایت از این بخش کاملاً جدی است و آن را در مسیر توسعه کشور مفید می‌داند.

دکتر روحانی با اشاره به تصمیم دولت در رابطه با کنترل التهابات بازار ارز، اظهار داشت: در این تصمیم با جلوگیری از قاچاق بخش زیادی از ارز و نیز اطمینان بخشی به تولیدکنندگان و واردکنندگان در خصوص ثبات قیمت ارز ، کمک بزرگی به تولید داخلی شد، ضمن اینکه از توطئه واشنگتن مبنی بر اینکه بخواهد اقتصاد و بازار ارز کشورمان را بهم بریزد، جلوگیری کردیم.

در حال تکمیل خبر...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :