تابناک خوزستان در هفته ای که گذشت؛
خبر افطار جنجالی آبادان از جمله اخبار یک هفته گذشته استان بود که علی الظاهر با خیر و خوشی فیصله یافته است. اخیرا رئیس آموزش و پرورش آبادان در سخنانی، هدف امام جمعه این شهر را دغدغه وی نسبت به مشکلات آموزشی عنوان نمود. آنطور که در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده بود بحث و جدلی میان وی و امام جمعه این شهر روی داده بود...
کد خبر: ۵۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 09 July 2015
ماجرای ضیافت افطار جنجالی در آبادان
 خبر افطار جنجالی آبادان از جمله اخبار یک هفته گذشته استان بود که علی الظاهر با خیر و خوشی فیصله یافته است. اخیرا رئیس آموزش و پرورش آبادان در سخنانی، هدف امام جمعه این شهر را دغدغه وی نسبت به مشکلات آموزشی بادان عنوان نمود.

آنطور که در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود بحث و جدلی میان رئیس آموزش و پرورش آبادان و امام جمعه این شهر روی داد که نهایتا آنگونه که در برخی سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شده وی با مشت بر میز افطار کوبیدند و ظرف غذای خود را شکست. بر اساس این مطالب، در این مراسم که جمعی از مسولین شهری همچون فرماندار ویژه، معاونین و ... حضور داشتند «ابراهیمی‌پور» از رییس آموزش و پرورش آبادان «جواد علویان» درخواست کرد که هنرستان سه طبقه رودکی را در اختیار نهاد امامت جمعه قرار دهد. وی هدف از این درخواست را تاسیس مدرسه صالحین واحد دختران عنوان کرده بود.

اما امام جمعه آبادان پس از حاشیه هایی که در خصوص این ضیافت افطار ایجاد شد در بیانیه ای اعلام کرده است که دغدغه او دانش آموزان بازمانده از تحصیل و افرادی است که ترک تحصیل کرده اند، است.

موضوع ظاهرا با مداخله فرماندار آبادان و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاتمه یافته است.

حذف دانشگاه شهیدچمران از تحقیقات درباره سد گتوند
در حالی که دانشکده علوم آب که به عنوان تنها قطب علمی علوم آب در کشور محسوب می شود در اهواز و دانشگاه شهید چمران دایر است و اساتید این دانشکده تا کنون تحقیقات و مطالعات علمی بسیاری در خصوص اثرات ناخوشایند سد گتوند اکوسیستم و محیط زیست انجام داده اند دولت انجام تحقیفات درباره این سد را به دانشگاه پایتخت واگذار نمود و دانشگاه شهیدچمران را از این تحقیقات حذف کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران با ارسال نامه هایی به معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتراض خود را در این زمینه اعلام کرده اند.

این اقدام البته این نگرانی را نیز ایجاد نموده که ترس از انجام مطالعات واقعی و دقیق باعث حذف دانشگاه چمران از پروسه مطالعات شده است و این موضوع اطمینان نسبت به مطالعات و تحقیقات پایتخت نشینان را خدشه دار خواهد نمود.

شوش ثبت جهانی شد
شوش جهانی شد. این مهمترین خبر در بسته ی خبری هفتگی تابناک خوزستان است. خبری که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از شهر بن آلمان، محل برگزاری اجلاس جهانی یونسکو با خبرنگار ما در میان گذاشت. به گفته حیدری، صبح امروز، در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر بن آلمان، ثبت جهانی محوطه باستانی شهر شوش به تصویب رسید.

به گفته وی ثبت جهانی شوش، افتخار بزرگی برای خوزستان خواهد بود چرا که با مصوبه امروز اجلاس کمیته میراث فرهنگی یونسکو، خوزستان دارای سه اثر به ثبت رسیده جهانی است.

اصلاح طلبان آماده انتخابات می شوند
نشست اخیر انتخاباتی اصلاح طلبان خوزستان که بمنظور انتخاب اعضای شورای راهبردی آنان در اهواز برگزار شد بار دیگر، انتخابات مجلس آینده را در کانون توجه فعالان سیاسی و اجتماعی استان قرار داد.

هرچه به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیکتر می شویم طیف بندی گروهها و جریانات سیاسی در خوزستان، رنگ و بوی شفاف تری به خود می گیرد و فعالیت های گروهها و احزاب برای کسب کرسی های مجلس پر رونق تر از گذشته می شود.

نشست اصلاح طلبان که باحضور و سخنرانی وزیرکشور دولت اصلاحات در تالار مهتاب برگزار شد بازتاب زیادی در محافل مختلف داشت و در سایت ها و شبکه های اجتماعی، موافقان و منتقدان این نشست دیدگاه های خود را منتشر نمودند. موافقان این نشست، تلاش برای سازماندهی، فراگیری، زمینه سازی برای اجماع انتخاباتی و حضور طیف های مختلف را از نقاط قوت این نشست عنوان می کنند و منتقدین، عدم دعوت از خود یا برخی دیگر از سیاسیون و در مواردی نتیجه ترکیب منتخب را مورد نقد قرار می دهند. با این وجود این نشست، بار دیگر توجه همگان را به موضوع انتخابات مجلس جلب نمود.

عیادت محسن رضایی از کارگر فداکار
عیادت محسن رضایی از کارگر مصدوم پتروشیمی مارون یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیمارستان شهیدچمران تهران، از شهرام محمدی کارگر فداکار پتروشیمی منطقه مارون عیادت و از اقدام قهرمانانه وی تجلیل کرد.

دکتر رضایی که پس از اطلاع از وضعیت این کارگر فداکار با تغییر برنامه های کاری خود، به عیادت این کارگر فداکار رفته بود، در گفتگو با کادر پزشکی بیمارستان در جریان روند درمان ایشان قرار گرفت.

وی در سخنان کوتاهی تاکید کرد: مسئولین صنعت نفت و پتروشیمی کشور ضمن رسیدگی به وضعیت این کارگر فداکار، اقدام او را به عنوان نمونه ای از ایثارگری های فعالان این صنعت، ارج نهند و تجلیل کنند.

در پی وقوع آتش سوزی در یکی از واحدهای پتروشیمی منطقه مارون ماهشهر در استان خوزستان، «شهرام محمدی» از کارگران صنعت نفت، خود را به آتش زد و موفق شد با بستن شیر فلکه اصلی، آتش را مهار کند و مانع از بروز یک انفجار بزرگ و تلفات انسانی در این واحد صنعتی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار