مدیرکل بهزیستی استان قم به ساخت واحدهای مسکونی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دوهزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ۷۸۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۸۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 11 April 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه امروز در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: 22 هزار نفر از معلولان استان قم موردحمایت اداره کل بهزیستی هستند.

وی به شرایط نگهداری معلولان در اداره بهزیستی و هزینه آنان اشاره کرد و افزود: دو هزار معلولی که خانواده‌های آنان شرایط نگهداری آنان را ندارند در مراکز مختلف بهزیستی نگهداری می‌شوند که برای هرکدام از مراکز ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه استان قم به پناهگاهی برای آسیب‌دیدگان تبدیل شده است، ابراز کرد: بسیاری از افراد آسیب‌دیده در این استان حضور می‌یابند درواقع بیش از 60 درصد از افرادی که در مراکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی نگهداری می‌شوند غیربومی هستند.

وی عنوان کرد: چهار هزار سرپرست خانوار در استان قم موردحمایت بهزیستی هستند که در راستای کمک به اشتغال و معیشت آنان گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

سلیقه راجع به ساخت واحدهای مسکونی در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو هزار و 100 واحد مسکونی و 780 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

وی آمار معلولیت در کشور ایران را نسبت به کشورهای دیگر بالاتر دانست و ابراز کرد: با توجه به بالا بودن آمار معلولیت در کشور ایران، سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی را در حوزه پیشگیری دنبال کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: بهزیستی با 270 مرکز مختلف و دو هزار کارمند در استان قم فعالیت دارد و بیش از 100 هزار نفر را موردحمایت قرار داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار