خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر تصمیمی است که بدون تردید نه به سود کارکنان این بخش درمانی و نه به سود افراد زیر پوشش و شهروندان خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 11 April 2018

پس از خصوصی‌ شدن شرکت‌های پتروشیمی در اجرای اصل 44 قانون اساسی، چند صباحی است زمزمه خصوصی شدن بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر نیز به گوش می‌رسد.

مسأله‌ای که با مخالفت‌های زیادی هم از سوی کارکنان، کادر و نیروهای این بیمارستان و هم مسؤولان و مردم مواجه شد و حتی کار به تشکیل زنجیره انسانی در خرداد ماه 95 مقابل این بخش درمانی و همچنین اعتراض ائمه جمعه شهرستان در تریبون‌های نماز جمعه کشید.

امام جمعه شهر چمران در این ارتباط اظهار کرد: شهرستانی که این همه صنایع پتروشیمی در آن پول در می‌آورند امروز باید بهترین بیمارستان‌ها و بهترین تفریحات و بهترین امکانات خدماتی و آموزشی برای مردم آن فراهم باشد.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی با بیان اینکه موضوع خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی نهایت ظلم به سلامتی مردم این شهرستان است، افزود: تمام مسؤولان شهرستان در کنار نماینده به این موضوع ورود کنند، آیا یک بیمارستان حاجیه نرگس معرفی جوابگوی 300 هزار نفر خواهد بود؟

وی گفت: چرا بعضی‌ها ساده از خصوصی‌سازی بیمارستان عبور می‌کنند؟ شاید فرداهای نزدیک خود شما یا خانواده شما نیاز به درمان پیدا کرد آن وقت داد زدن فایده‌ای نخواهد داشت. خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی غیر قابل قبول است.

امام جمعه شهر چمران عنوان کرد: از نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به جد و سریع این موضوع را پیگیری کند که نه فقط شهرچمران بلکه کل شهرستان به آن نیاز دارد و در کنار بیمارستان معرفی می‌تواند به پیشبرد سلامتی مردم کمک کند.

امام جمعه شهرک طالقانی نیز به عواقب خصوصی شدن بیمارستان صنایع پتروشیمی در شهرک بعث بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: اگر چنین موضوعی محقق شود، قیمت‌ها چند برابر خواهد شد که این مسأله با توجه به وجود اقشار کم‌درآمد و کمبود امکانات درمانی در شهرستان پذیرفته نیست، از نماینده، فرماندار و باقی مسؤولان درخواست می‌کنیم مانع این موضوع شوند. اگر این کار انجام شود معضل دیگری پیش خواهد آمد.

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی با بیان اینکه خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی معضل جدی برای مردم شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: ضرورت دارد مسؤولان با توجه به شرایط موجود و کمبود امکانات درمانی در اسرع وقت در این رابطه اقدام کنند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) نیز در این رابطه اظهار کرد: تصمیمات غلطی در این باره در مرکز اتخاذ شده که بسیار نگران‌کننده است.

علی گلمرادی افزود: درصدد هستند به بهانه اینکه پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی واگذار شده بیمارستانی که در شهرستان بندر ماهشهر با نزدیک به 800 نیرو و 40 هزار نفر زیر پوشش، در حال فعالیت است را نیز به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی بیان کرد: بخش سلامت و درمان از وظایف بخش حاکمیتی است و سلامت جامعه نباید بازیچه دست مسؤولان قرار بگیرد. این سیاست‌گذاری بدون شک محقق نخواهد شد و خانه ملت به عنوان صیانت‌کننده منافع مردم از این موضوع جلوگیری خواهد کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اینکه بحث خصوصی‌سازی این بیمارستان نباید تحقق یابد بلکه باید تلاش شود تا بخش سوانح و سوختگی آن نیز راه‌اندازی و خدمات بهتر و بیشتری به شهروندان ارائه شود.

موضوع سلامت و درمان مردم بسیار پر اهمیت‌تر از آن است که با تصمیمات خلق‌الساعه و بدون کارشناسی مورد تهدید قرار بگیرد. امید است مسؤولان متوجه این موضوع باشند و از تحقق خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر جلوگیری کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار