مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حدود ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی سه ماهه سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 07 July 2015
به گزارش تابناک، ابراهیم ایدنی که در جمع شورای معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سخن می گفت، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست بنادر تجاری این استان طی سال ۹۴، اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۹ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۸۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.
 
وی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان طی این مدت، ۱۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۶۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و هفت میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۱۳ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد. همچنین حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی طی سه ماهه نخست سال جاری را یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۲۴ تن عنوان کرد.
 
به گفته ایدنی، حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی فصل بهار سال ۹۴ افزون بر دو میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۸۷ تن است. پنج میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۷۴ تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی مدت یادشده،صادر شد. همچنین بیش از دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۸۵ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۹ درصدی است.
 
وی گفت: طی مدت یاد شده، بالغ بر ۳۸۳ هزار و ۵۴۵ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که رشد ۲ درصدی در این بخش از فعالیت های تجاری به ثبت رسید.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود از صادرات دو میلیون و ۵۵۵ هزارو ۲۱۴ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان به خارج از کشور طی سه ماهه نخست سال ۹۴ سخن به میان آورد. همچنین ۳۴۲ هزار و ۷۲۳ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.
 
این مقام مسئول میزان ترانزیت مواد نفتی در بنادر هرمزگان را ۲۳۷ هزار و ۲۴۷ با رشد ۱۶۸ درصدی و حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه مواد را چهار میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۵۷ تن عنوان کرد.
 
ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها در بنادر تجاری این استان طی سال گذشته، گفت: پهلوگیری کشتی های بالای هزارتن نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد رشد داشته است. طی مدت یاد شده، ۳۸۹ هزار و ۹۲۳ تی.ای. یو کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار