مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند، بیش از ۹۹ درصد این افراد عراقی هستند.
کد خبر: ۵۸۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 11 April 2018

اسماعیل زمانی در نشست شورای قرآنی عشایر عرب منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: هدف دولت از ایجاد منطقه آزاد اروند احیاء، بازسازی و توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر است.

وی افزود: برنامه‌های اساسی برای زیرساخت‌های منطقه آزاد اروند صورت گرفته، کمبودهای زیرساختی شناسایی و برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: ۹۰ درصد بودجه عمومی کشور صرف هزینه‌های جاری و تنها ۱۰ درصد صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود درصورتی‌که در منطقه آزاد اروند ۷۰ درصد اعتبارات سهم پروژه‌های عمرانی و تنها ۳۰ درصد صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی گفت: در حوزه روستاها تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن در سال ۹۴ برای بهسازی این روستاها بااعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی منعقدشده که ۷۰ درصد این اعتبار یعنی بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان توسط منطقه آزاد اروند و ما باقی آن توسط بنیاد مسکن تأمین‌شده است.

زمانی افزود: در حوزه سلامت و بهداشت سرانه استاندارد کشور برای یک‌تخت بیمارستان به ازای هزار نفر پیش‌بینی‌شده درصورتی‌که در منطقه آزاد اروند به ازای هر ۴۰۰ نفر یک‌تخت بیمارستان اختصاص داده‌شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای نیز بزرگراه ماهشهر به شلمچه در دست اجرا است و بندر امام تبدیل به پشتیبان لجستیک ترانزیت تجاری جنوب عراق خواهد شد. یک خط راه‌آهن نیز از بندر امام به آبادان، خرمشهر و ازآنجا به شلمچه و بصره متصل می‌شود که این پروژه‌ها منطقه آزاد اروند را متحول می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سایت صنعتی خرمشهر در حال تبدیل به قطب فولادسازی کشور است، در خرمشهر ۳ پروژه بزرگ فولاد طراحی‌شده که یکی از کارخانه‌های تولید فولاد بهره‌برداری شد و دو کارخانه دیگر در حال احداث است.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند شریک تمام سرمایه‌گذارانی است که به این منطقه آمده و خواهان ایجاد شغل هستند، از سرمایه‌گذاران بومی نیز حمایت می‌کنیم و امکانات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

زمانی اظهار کرد: دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و طرح‌های کوچک روستایی اختصاص داده که ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار آن به خوزستان اختصاص داده‌شده است.

وی گفت: هر شغل پایداری که طرح توجیهی داشته باشد را تصویب می‌کنیم که به آن کمک شود و اولویت کار نیز با سرمایه‌گذاران بومی است، باید جوانان ما دوره‌های فنی را آموزش ببینند تا به توانند با کمک تسهیلاتی که اختصاص داده‌شده برای خود شغل ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اجرای طرح ورود بدون ویزای اتباع خارجی به محدوده منطقه آزاد اروند، افزود: حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند، بیش از ۹۹ درصد این افراد عراقی هستند، این موضوع یک فرصت است و باید از آن به نفع رونق کسب‌وکار منطقه استفاده کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار