رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به اعتراض یکی پزشکان استان بوشهر نسبت به تأخیر در پرداخت کارانه گفت: پرداخت‌ بر اساس تعرفه ارزش‌ نسبی خدمات درمانی، همزمان با سراسر کشورانجام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 07 July 2015
تابناک بوشهر: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، در روزهای اخیر شاهد پخش پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی یکی از پزشکان استان نسبت به تأخیر در پرداخت کارانه بودیم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جلسه معارفه هیئت‌های نظام پرستاری استان به آن پاسخ داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تأکید بر رعایت اخلاق و انصاف در ابراز نقد طرح تحول سلامت، گفت: تا سال ۹۲ در برخی از بیمارستان‌های استان بین ۱۲ تا بیش از ۲۴ ماه کارانه‌ها پرداخت نشده بود اما پزشکان این استان به ارایه خدمات ارزنده و در خور تقدیر می‌پرداختند که با اجرای طرح تحول سلامت، استان بوشهر هم‌گام با استان‌های پیش‌رو کشور، پرداخت کارانه را در پایان هر ماه به‌موقع تا پایان سال۹۳ انجام داده است.

علیرضا رئیسی افزود: این پزشکان که در پایان سال ۹۳ به تیم درمان استان افزوده شدند در بدو ورود مورد استقبال درخور توجهی قرار گرفتند و نیازهای رفاهی آنان به نحو مطلوب برآورده شد که به همین خاطر این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد تقدیر قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح‌کرد: برای این پزشک نیز در بدو ورود منزل مسکونی و امکانات رفاهی مناسب، در حد توان دانشگاه تهیه شد.

دریافتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی پزشک در ماه

رئیسی در مورد علت تأخیر در پرداخت کارانه پزشکان گفت: تا پایان سال ۹۳ کارانه تمام پزشکان استان در پایان هر ماه پرداخت شده بود اما در سال ۹۴ پرداخت کارانه بر اساس دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد خواهد بود که پس از اصلاح فرآیند نرم‌افزاری این برنامه در کشور، پرداخت‌ بر اساس تعرفه‌های ارزش‌ نسبی خدمات درمانی، همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

وی در مورد پرداختی این پزشک از زمان شروع به‌کار(دی ماه ۹۳) در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، گفت: این پزشک از زمان آغاز به کار جذب هیأت علمی دانشگاه شده است و تا پایان سال ماهانه به‌طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ريال دریافتی داشته است.

دکتر رئیسی افزود: این پزشک متخصص حقوق و کارانه خود را به روز تا پایان سال ۹۳ دریافت کرده است و در سال جاری تمام حق و حقوق خود شامل حقوق هیأت علمی، پرداخت‌های طرح تحول سلامت(مقیمی، ماندگاری، ارتقا ویزیت) را تا پایان خردادماه سال ۹۴ دریافت کرده است که مستندات آن قابل ارائه است.

وی تصریح‌کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پاسخگوی هر گونه سوال در مورد مسایل مختلف طرح تحول نظام سلامت می‌باشد و قطعا مشکلاتی در اجرای طرح وجود داشته که به مرور زمان با صبر و وبردباری و ارایه نقدهای سازنده و نظرات کارشناسی شده می‌توان این مشکلات را به نحو مطلوب برطرف کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار