رئیس پلیس‌راه خوزستان مطرح کرد
رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: ۴۰ نفر کشته از آغاز سفرهای نوروزی در محورهای جاده‌ای خوزستان به وقوع پیوسته و خوزستان را به یکی از پرحادثه‌ترین محورهای کشور تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 01 April 2018

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن اتمام سفرهای نوروزی و بالا رفتن ترافیک جاده‌ای در برخی از محورهای مواصلاتی مخصوصاً مبادی ورودی و خروجی استان ترافیک نسبتاً بالایی وجود دارد که در کنترل پلیس است.

به گزارش "تابناک" وی به آمار تلفات جاده‌ای در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طبق گزارشی که در حال تکمیل شدن است، آمار تلفات جاده‌ای از آغاز طرح سفرهای نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۱ فروردین، ۴۰ نفر فوتی در محورهای خوزستان گزارش‌شده است.

رئیس پلیس‌راه خوزستان در ادامه افزود: هرچند نسبت به سال گذشته مقدار جزئی این آمار کاهش پیداکرده ولی این آمار بالایی است و غیرقابل‌قبول است که در ۱۵ روز ۴۰ نفر کشته در محورهای استان گزارش بشود.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه از مدت‌ها قبل به انواع مختلف که امکان داشت به مردم عزیز توصیه‌های زیادی به رعایت کردن موارد ایمنی داشتیم ولی شاهد تصادفات ناگوار بوده‌ایم و در حال حاضر خوزستان یکی از پر تصادف‌ترین محورهای کشور شناخته‌شده است.

دولتشاهی اظهار کرد: یکی از عوامل مهمی که این روزها خیلی تأکیدداریم که مردم رعایت کنند این است که مردم عزیز خودروهای حمل بار و کامیون‌ها را برای سفر استفاده نکنند، ضمن اینکه این کار تخلف است، خطر بسیار بالایی برای امنیت جان افراد دارد و در روزهای اخیر شاهد بودیم که در تصادف یک خودروی حمل بار که ۲۰ نفر را سوار کرده بود، ۷ کشته و تعداد زیادی مصدوم بر جای گذاشت.

وی بیشترین دلیل تصادفات را اعلام کرد و گفت: بیشترین دلیل تصادفات جاده‌ای سرعت‌های غیرمجاز و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است. عجله داشتن راننده‌ها موجب می‌شود که با سرعت غیر‌مجاز و یا عدم استراحت کافی به رانندگی ادامه دهند و موجب این حوادث می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه خوزستان بیان کرد: مردم باید نکات توصیه‌شده توسط پلیس را رعایت کنند و بدانند که توصیه‌های پلیس برای سلامت جان آنان است و همچنین از همه رانندگان می‌خواهیم سفر و زمان خود را مدیریت کنند تا مجبور نشوند کمبود وقت خود را با تخلف و خواب‌آلودگی جبران کنند و موجب به خطر افتادن جان خود و دیگران بشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار