مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: کاربری‌های جدید ویژه آب‌های گرم معدنی استان در قالب یک طرح منسجم مطالعه و تعریف می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹ 07 July 2015

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: کاربری‌های جدید ویژه آب‌های گرم معدنی استان در قالب یک طرح منسجم مطالعه و تعریف می‌شود.

داوود نجفیان در حاشیه بررسی مطالعات جامع آب های گرم معدنی اردبیل تصریح کرد: آب های گرم و سرد معدنی در این استان تنوع و گستره قابل توجه دارد و ساماندهی آن با رویکرد گردشگری و ارزش افزوده اقتصادی مورد توجه آب منطقه ای است.

وی افزود: در سال جاری برنامه های قابل توجه و کلیدی برای اولین بار در راستای ساماندهی آب های گرم معدنی اجرا می شود که از آن جمله مطالعه جامع آب های گرم است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان تاکید کرد: در قالب این مطالعات ظرفیت ها و پتانسیل های آب های گرم معدنی مورد بررسی قرار گرفته و کاربری های مختلف آب ها شناسایی می شود.

نجفیان تمرکز بهره برداری از آب های گرم معدنی به شکل مجتمع های آب درمانی را کافی ندانست و افزود: در نظر داریم زمینه استفاده بهینه از این نعمت خدادادی فراهم شود.

وی از جمله برنامه های ساماندهی سال جاری آب های گرم معدنی را مطالعه جامع چشمه ها و تعمیر و بازسازی استخرهای موجود برشمرد و اضافه کرد: آموزش بهره برداران با همکاری میراث فرهنگی مورد توجه است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان به ضرورت ثبت گواهی اشتغال از سوی شرکت های بهره بردار اشاره کرد و افزود: در عین حال به هدف کیفیت بخشی به مجتمع های آبدرمانی تیم های مشترک بازرسی فعال شده است.

نجفیان در خصوص نیازمندی های شهر سرعین به عنوان قطب آب های درمانی از اجرای پمپاژ متمرکز در سرعین خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تا حد زیادی از مشکلات فعلی در خصوص کیفیت خدمات مجتمع ها حل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار