کد خبر: ۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۲ 18 February 2015
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب استان البرز در نیمه اول سال آتی خبر داد.
به گزارش فارس غلامرضا رضایی‌فر در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های ما در این سازمان توسعه خدمات‌رسانی به مردم و همچنین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد است.
وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تأکید کرد: نصب تجهیزات مکانیکال در این تصفیه‌خانه از پاییز سال جاری شروع شده است.
به گفته این مسئول تاکنون 90 درصد از عملیات ساختمانی و 57 درصد از مجموعه کل تصفیه‌خانه انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود این مهم تا اوایل سال آتی به بهره‌برداری کامل برسد.
رضایی فر ادامه داد: تجهیزات این مهم که شامل دکانتر، بلوئرهای هوادهی تانکر ذخیره لجن و تانک SBR وی ترانس برق، پایپینگ‌های هوادهی ،‌آشغالگیر مکانیکی ،‌دانه‌گیر،‌ میکسر، شیرآلات و متعلقات پایپینگ هوادهی بوده، نصب شده است.
وی افزود: ملاحظات زیست محیطی درشهرستان ساوجبلاغ ایجاب می‌کند تا تصفیه‌خانه با بالاترین استانداردهای لازم، در مساحت کوچک‌تر ولی با تجهیزات مدرن‌تر ساخته شود.
رضایی‌فر تصریح کرد: بنابراین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد با استفاده از فرآیند SBR (سیستم راکتورهای ناپیوسته متوالی) که قادر به حذف فسفر در پساب خروجی است با به کارگیری گسترده از تجهیزات پیشرفته مکانیکی، برقی و کنترل و ابزار دقیق، احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول گفت: طرح کلی این تصفیه‌خانه در هفت مدول (بخش) با ظرفیت هر مدول 100 هزار نفر است که هم اکنون مدول اول آن با ظرفیت 100 هزار نفر در بخش ابنیه ساخته می‌شود؛ ولی نیم مدول آن با ظرفیت 50 هزار نفر معادل 11 هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست سال آینده وارد مدار شود.
وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث و تجهیز تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد با برآورد هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شرکت آبفای استان البرز ساخته می‌شود.
در ادامه این بازدید فرماندار ساوجبلاغ نیز از وجود چاه‌های غیرمجاز و فعالیت آن در فصل تابستان با وضعیت نابه‌سامان آب در شهرستان ساوجبلاغ که تنها به صورت زیرزمینی است، اظهار نگرانی کرد.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: جمعیت فعلی مستقر در شهر جدید هشتگرد جمعیت سرریز تهران و کرج است و مسئولین باید خدمات آن را پذیرا باشند.
وی گفت: میزان آبی که از حوزه آبریز طالقان برای شهروندان کرج و تهران اختصاص می‌یابد باید به جمعیت فعلی شهر جدید اختصاص یابد تا ما کمبود آب موجود را از این طریق جبران کنیم. 
وی گفت بیش از 70 هزار واحد مسکونی مهر در این شهرستان ساخته شده و جمعیت این شهرستان روز به روز افزایش می‌یابد و خدمات برای مردم ناچیز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار