معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان:
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: حدود 3 درصد از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی دارای پروانه بهره‎برداری شامل هتل، هتل‎آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامتگاه‌های برمگردی، مجتمع‎های گردشگری، دهکده‎ها و ... اقامت داشتند.
کد خبر: ۵۸۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 29 March 2018

 

تنها 3 درصد گردشگران نوروزی خوزستان از اقامتگاه‌های رسمی استفاده کردند

محمدعلی خلیلی با اشاره به میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که وارد استان می‌شود، اظهار کرد: میانگین اقامت هر گردشگر در استان بین 2 تا 3 شب است ازاین‌رو آمار اقامت‎کنندگان در محدوده زمانی بین 25 اسفندماه 96 تا 7 فروردین‎ماه 97 بالغ‌بر 2 میلیون و 500 هزار نفر است.

وی افزود: در این بازده زمانی تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‎ها و ظرفیت‎های گردشگری استان نیز به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان بابیان اینکه در اوایل سال خوزستان از آب‌وهوای مناسبی در ایام نوروز برخوردار است، گفت: پیش‎بینی می‎شود خوزستان به لحاظ تعداد اقامت‎کنندگان و تعداد بازدیدکنندگان تا پایان تعطیلات از رشد بسیار بالایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سال برخوردار شود.

وی با تأکید بر نقش اصحاب رسانه در معرفی ظرفیت‌های گردشگری خوزستان بیان کرد: معرفی چهره‎ای زیبا و مطلوب از استان در تأثیرگذاری بر جامعه هدف اهمیت زیادی دارد.

خلیلی با اشاره به میزان اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی عنوان کرد: حدود 3 درصد از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی دارای پروانه بهره‎برداری شامل هتل، هتل‎آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامتگاه‌های برمگردی، مجتمع‎های گردشگری، دهکده‎ها و ... اقامت داشتند.

وی افزود: درمجموع میزان این اقامتگاه‌ها با ظرفیت 5 هزار تخت اقامت داشتند و مابقی مسافران نوروزی در اماکنی مانند کمپین‌های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‎های مدارس، اردوگاه‎ها و قرارگاه‎های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‎های ورزشی و خوابگاه‎های دانشجویی اقامت داشتند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار