معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شرکت نفت تعهد خود را نسبت به راهیان نور انجام دهد زیرا راهیان نور متعلق به کل کشور است.
کد خبر: ۵۸۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 27 March 2018

سرهنگ عبدالرضا حاجتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور اظهار کرد: از ۱۴ یادمان عملیاتی استان خوزستان، این ایام هفت یادمان فعال هست که سه یادمان در اختیار ارتش، یک مورد در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و مابقی در اختیار سپاه است.

حاجتی با اشاره به بازدید روزانه برای تأمین ایمنی به ویژه از محل رزمایش، یادمان ها، پادگان ها و حتی اتوبوس های راهیان نور افزود: در حوزه فاوا، تیم های ارتباط بی سیم و باسیم داریم؛ نزدیک به ۹۰ دستگاه بی سیم داریم.

وی با اشاره به استقرار سربازان تأمین نظم و امنیت در یادمان های عملیاتی گفت: تیم های بازرسی حضور دارند که روزانه به صورت لحظه ای اتفاقات درون یادمان ها و مسیر را به فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر (عج) اعلام می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به تعبیه ۹ پست امداد ادامه داد: با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بالغ بر۳۰ پرستار و۱۰ پزشک را در یادمان ها و همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس را در محل مستقر کردیم.

حاجتی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ راوی استقراری در یادمان های دفاع مقدس بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ خادم از سراسر کشور را در یادمان مستقر کردیم که هر تیم آموزش دیده امور مختلف فرهنگی، سنگر آسمانی، نظافت و بازرسی را انجام می دهند.

وی همچنین در خصوص اجرای رزمایش در پادگان شهید حبیب اللهی، باکری و مسعودیان اضافه کرد: داستان جهاد شهادت به صورت فرهنگی و هنری در این رزمایش ها تببین و به نمایش گذاشته می شود.

حاجتی در خصوص اعزام گروه های جهادی عنوان کرد: طی این مدت بیش از ۱۰۶ گروه جهادی استان و ۳۰ گروه جهادی کشوری به مناطق محروم اعزام و بالغ بر ۴۵۵ میلیون تومان هزینه کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل خانه های محرومان و مرمت و تکمیل مدرسه و مساجد در اردوهای جهادی انجام می شود، افزود: مجموعه جهادگرانی که در این مسیر در قالب بیش از ۱۰۰ گروه جهادی خدمت رسانی می کنند، دو هزار و ۹۸۰ نفر درگیر اجرای بیش از دو هزار پروژه هستند که در نوع خودش بی نظیر است.

حاجتی با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته فضای مجازی به عنوان زیرمجموعه معاونت فرهنگی خبر داد: از دی سال گذشته ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را درگیر راهیان نور کردیم که ۲۸۰ دستگاه آن از خوزستان تأمین شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هوافضا گفت: تاکنون یک هزار و ۴۲۰ مهمان خارجی در خوزستان حضور پیدا کردند که از مجموعه بسیج کشور باید تقدیر و تشکر کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به برقرار بودن اردوهای راهیان نور یادآور شد: با همت همه مسئولان، سپاه، بسیج مستضعفان هیچ مشکلی در برگزاری این اردوها وجود ندارد و در جلسات برگزار شده مکررا تأکید بر این بود که استان ها به هیچ وجه حق ورود آورده (مایحتاج و....) به استان های مقصد را ندارند و باید از خوزستان تأمین شود.

حاجتی با تأکید بر اینکه باید خوزستان را با شاخص ها و بسته های فرهنگی خودش و به ویژه صنایع دستی آن به سراسر کشور معرفی کنیم، گفت: از پشتیبانی های استاندار خوزستان در حوزه زیرساخت ها تقدیر و تشکر می کنیم ولی امیدوارم اعتباری را برای مباحث خدماتی و فرهنگی نیز اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور نه تنها به خوزستان بلکه به کل کشور تعلق دارد، اظهار کرد: از راه و شهرسازی برای خط کشی، نصب علائم و اقدامات انجام شده و همچنین از اورژانس و امداد نیز برای خدمات رسانی های شبانه روزی آنها تقدیر و تشکر می کنم.

حاجتی با درخواست اینکه شرکت نفت تعهد خود را نسبت به راهیان نور انجام دهد، گفت: در یادمان ها فضا به شکلی مهیا شود که زائران با توجه به گرمای هوا از سوله ها بهره مند شوند؛ همچنین چشمه های سرویس بهداشتی برای یادمان ها بیشتر تأمین شود.

 

منبع: مهر

برچسب ها: راهیان نور 97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار