علی غلامی" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح 80 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۵۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،"علی غلامی" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح 80 هکتار از مزارع کشاورزی این  شهرستان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح یک هزارو 200 تن محصول گوجه فرنگی به ارزش اقتصادی 7 میلیارد و 200 میلیون ریال تولید و برداشت شود .

غلامی با بیان اینکه 120 خانوار کشاورز در کشت و تولید گوجه فرنگی اشتغال دارند، افزود:  متوسط برداشت گوجه فرنگی در هر هکتار 15 تن می باشد که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان برای مصرف سایر هموطنان به استانهای همجوار صادر می شود .

وی تصریح کرد: ارقام کشت شده این محصول P.S، رد کلود ، رد تاپ و اوربانا  است که برداشت آن از اول خرداد آغاز و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

مهندس غلامی افزود: شرایط آب و هوایی مناسب در فصل تولید ، آب شیرین رودخانه سیمره ، خاک حاصلخیزی و غنی ، استفاده از ارقام پرمحصول و تجربه دراز مدت کشاورزان گوجه کار در کشت و تولیدعوامل مرغوبیت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خدمات انجام شده به کشاورزان گوجه کار این شهرستان را انتقال دانش فنی و توصیه های کارشناسی ، کود شیمیایی فسفاته و ازته عنوان کرد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار