مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه برنامه‎های این دو پایگاه برای ایام نوروز را تشریح کرد و در این میان از سورپرایزهای ویژه‎ای نیز نام برد.
کد خبر: ۵۸۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 19 March 2018

 

شگفتانه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت ‎تپه برای مسافران نوروزی

عاطفه رشنویی اظهار داشت: در نوروز امسال با هدف آشنایی کودکان با میراث فرهنگی، دو غرفه کودک در محوطه‎های تاریخی هفت‎تپه و چغازنبیل درنظر گرفته‎ایم که در این غرفه‎ها برنامه‎هایی نظیر قصه‎گویی و نقاشی از روی مهرهای تاریخی برای کودکان اجرا خواهد شد.

وی افزود: علاوه براین، ماکتی شبیه به پلان چغازنبیل طراحی و ساخته شده که کودکان می‎توانند درآن به عنوان هزارتو بازی کنند.

مدیر پایگاه‎های میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه با بیان‎ این‎که برای نخستین بار است که در سایت‎های جهانی برنامه‎ای در ایام نوروز برای کودکان و در راستای آشنایی آنان با میراث فرهنگی درنظر گرفته شده است، گفت: این حرکت در سطح کشور هم حرکت جدیدی است که ما آن را در محوطه‎های چغازنبیل و هفت‎تپه آغاز کرده‎ایم.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای این برنامه‎ها با مربی فعال و حرفه‎ای کودک وارد مذاکرده شده‎ایم و قصه‎خوانی، نقاشی و بازی‎های کودکانه با هدف آَشنایی با میراث فرهنگی در طول تعطیلات نوروز در هردو سایت جهانی انجام خواهد شد.

رشنویی با اشاره به آمادگی کامل هر دو سایت چغازنبیل و هفت‎تپه برای استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی افزود: با مردم محلی نیز صحبت‌های لازم انجام شده؛ ضمن این‎که در بیرون از عرصه چغازنبیل و پشت حصار سوم هم تعدادی کافی‎شاپ‎ و رستوران‎ کپری و سنتی درنظر گرفته شده است.

او از شترسواری و اسب‎سواری در تپه‎ماهورهای پشت حصار سوم محوطه چغازنبیل به عنوان دیگر برنامه‎های پایگاه چغازنبیل برای ایام نوروز نام برد و اضافه کرد: هماهنگی‎های لازم در این خصوص صورت گرفته و این برنامه‎ها نیز به یاری خدا طی تعطیلات نوروز اجرا خواهند شد.

مدیر پایگاه‎های میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه در ادامه خبرداد: تغییراتی نیز در فرم و محتوای موزه هفت‎تپه ایجاد شده است که درسال‎های گذشته وجود نداشت و گردشگران در نوروز از این پس با چهره‎ای نو از موزه هفت‎تپه مواجه خواهند شد.

وی با تأکید بر این‎که همه شرایط برای استقبال خوب از گردشگران در دو پایگاه آماده است، افزود: نمایشگاه دائم صنایع دستی نیز همانند طول سال در محوطه زیگورات برپا خواهد بود و مهمانان نوروزی می‎توانند با مراجعه به این غرفه با صنایع دستی استان آشنا شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار