پاسخ سازمان مدریت بحران کشور به گزارش تخریبی خبر صدا و سیما؛
احتراماً در تاریخ 21/12/96 در بخش های خبری 20:30 شبکه 2 و 22:00 شبکه 3 گزارشی با عنوان "اعتراض یک طلبه به نحوه ورود مقام دولتی به یادمان شلمچه" پخش شد که ضمن اعلام تأسف از نشر مطالب خلاف واقع در رسانه ملی، موارد ذیل جهت استحضار تقدیم می گردد.آیا برای جذب مخاطب تمسک به هر مطلبی جایز است ؟آیا برای تخریب افراد نباید حداقل های تقوا و اخلاق حرفه ای را هم رعایت نمود؟
کد خبر: ۵۸۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 18 March 2018

اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با هدف حضور در همایش مدیران کل مدیریت بحران کشور سفر دو روزه ای را به استان خوزستان و شهر اهواز داشته و یکی از برنامه های این سفر تجدید میثاق با آرمان های دفاع مقدس و زیارت یادمان شهدای شلمچه بود.

به گزارش "تابناک"؛ در بعد از ظهر روز یکشنبه 20/12/96 ایشان به اتفاق معاونین سازمان و مدیران کل مدیریت بحران استان ها با دو دستگاه اتوبوس از اهواز عازم خرمشهر و زیارت یادمان شهدای شلمچه یادگار سال های دفاع مقدس - که خود و جمعی از همراهان ایشان سال ها بعنوان رزمنده در آن دیار متعرضان به این مرز و بوم را با رزم خود به عقب رانده بودند، شدند. در هنگام ورود یکی از حاضرین در یادمان نسبت به نحوه حضور ایشان و خودروهای مورد استفاده اعتراض کردند که ایشان پاسخ دادند، بنده با اتوبوس آمده ام.

متن کامل توضیح شرح ماوقع به رئیس رسانه ملی بدین شرح است:
باسمه تعالی
جناب آقای علی عسکری
رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران


سلام علیکم
احتراماً در تاریخ 21/12/96 در بخش های خبری 20:30 شبکه 2 و 22:00 شبکه 3 گزارشی با عنوان "اعتراض یک طلبه به نحوه ورود مقام دولتی به یادمان شلمچه" پخش شد که ضمن اعلام تأسف از نشر مطالب خلاف واقع در رسانه ملی، موارد ذیل جهت استحضار تقدیم می گردد.

قبل از نقل شرح ماوقع ، ذکر این نکته ضروری است که پخش این گزارش نه تنها بر خلاف اصول حرفه ای

اطلاع رسانی در آن سازمان می باشد بلکه سوالات ذیل را به ذهن مخاطب منصف و بی طرف متبادر می نماید:

• آیا برای جذب مخاطب تمسک به هر مطلبی جایز است ؟
• آیا برای تخریب افراد نباید حداقل های تقوا و اخلاق حرفه ای را هم رعایت نمود؟
• آیا بحث اخلاق و اصول حرفه ای برای سایرین لازم است و باید از همسایه ها توقع داشت و مرجع اخبار خود را ملزم به رعایت آن نمی داند؟
صدا و سیمای جمهوری اسلامی جایگاه دانشگاه را دارد ولی نتایج این گونه اقدامات، تخریب ارزش هایی است که همه باید حافظ آن باشیم و صدا و سیما آن را گسترش دهد.
لازم می دانم حقیقت موضوع زیارت یادمان شهدا شلمچه را به سمع و نظرتان برسانم تا مستحضر شوید که چگونه با پخش یک گزارش بدون رعایت اخلاق و اصول حرفه ای، حقیقت قلب و محصولی برای مردم در آن رسانه پخش می گردد که دروغ محض و موجب مأیوس شدن و تحریک اقشار پایبند به ارزش های نظام مقدس اسلامی می گردد.

بدون تردید این اقدام ناشایست و شاید جانبدارانه مخالف نظر صریح مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای(زید عزه) می باشد که باید امیدها را زنده نگهداشت نه آنکه بذر نامیدی در جامعه پراکند.

به استحضار می رساند جناب آقای نجار رئیس محترم سازمان مدیریت بحران کشور با هدف حضور در همایش مدیران کل مدیریت بحران کشور سفر دو روزه ای را به استان خوزستان و شهر اهواز داشته و یکی از برنامه های این سفر تجدید میثاق با آرمان های دفاع مقدس و زیارت یادمان شهدای شلمچه بود.

در بعد از ظهر روز یکشنبه 20/12/96 ایشان به اتفاق معاونین سازمان و مدیران کل مدیریت بحران استان ها با دو دستگاه اتوبوس از اهواز عازم خرمشهر و زیارت یادمان شهدای شلمچه یادگار سال های دفاع مقدس - که خود و جمعی از همراهان ایشان سال ها بعنوان رزمنده در آن دیار متعرضان به این مرز و بوم را با رزم خود به عقب رانده بودند، شدند. در هنگام ورود یکی از حاضرین در یادمان نسبت به نحوه حضور ایشان و خودروهای مورد استفاده اعتراض کردند که ایشان پاسخ دادند، بنده با اتوبوس آمده ام.

با این شرح آیا باید موضوع حضور یک مسئول با اتوبوس به همراه سایر مقامات مورد توجه قرار گیرد و یا سوال یک پرسشگر ؟

انتظار از رسانه ملی دنبال نمودن اطلاعات غیر واقعی شبکه های مجازی که بعضاً مدیریت آنها غیرتخصصی است می باشد و یا تبیین واقعیت؟

خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی موضوع، اقدام لازم به منظور احیاء ارزش ها و پاسداشت حرمت ها و جبران مافات معمول گردد

 

توضیح سازمان مدیریت بحران کشور درباره پخش خبر

 

توضیح سازمان مدیریت بحران کشور درباره پخش خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار