این روزها در مشهد نمایشگاهی دایر شده به نام قرآن که در آن مهجوریت قرآن مشهود است! تا با وجود نیت نیک و زحمتهای بسیار، نه فضا قرآنی باشد و نه غرفه های اختصاصی قرآن، آنگونه که باید و شاید...
کد خبر: ۵۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 06 July 2015
شب گذشته فرصتی بدست آمد تا بازدیدی از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد داشته باشم نمایشگاهی که امسال با حواشی بسیاری همراه بوده است.در شب اول این نمایشگاه که اتفاقا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز افتتاح شد.غذای فاسد باعث مسمومیت عده ای از غرفه داران و مردم شد.

یکی از غرفه داران در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در شب اول نمایشگاه در ظرف های غذا که توسط نمایشگاه ارائه شد را باز می کردی بوی تعفن غذا به دماغت می زد و چند دقیقه بعد از توزیع غذا سطل زباله های نمایشگاه دیگر ظرفیت این همه غذای فاسد دور ریخته شده را نداشت.
آنهایی هم که غذایشان را از مجبوری خوردند بعدا دچار مسمومیت شدند که تعداد 20 نفر بعلت مسمومیت شدید راهی اورژانس و بقیه با حال بد و مداوای سراپایی  راهی منزل شدند. مسئولان نمایشگاه که می گویند کل غذا از یک آشپزخانه تهیه شده یود پس چرا بقیه مسموم نشدند احتمالا سطل آشغال هایی پر از غذاهای نخورده را ندیده بودند.

نکته بعدی غرفه دارانی بودند که در ورودی نمایشگاه بین المللی مشهد و در فضای باز و زیر هرم آفتاب غرفه داشتند در حالی که  که چند سالن نمایشگاه خالی بود.یک از غرفه داران در این زمینه گفت:گرمای هوا در ماه رمضان که بماند وزش باد گاه و بیگاه باعث بهم خوردن غرفه ما و محصولات نمایشگاهی مان می شود بماند که بسیاری از غرفه داران که حتما در غرفه هایشان قرآن و کتب ادعیه دارند این وزش باد باعث آسیب دیدن این کتاب ها و یک نوعی بی احترامی به ساحت کتاب خدا می شود.

در غرفه های سالن فردوسی هم که محل  اصلی برگزاری نمایشگاه است به جرات می توان گفت تعداد خبرنگاران و دست اندرکاران جشنواره از مردم بخصوص در ساعات قبل از افطار بیشتر است.خبرنگارانی که هر کدام سرگردان به دنبال سوژه ای جذاب برای رسانه خود می گردند اما خیلی چیزی نمی یابند...

راضیه صدیقی


 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غرفه دار نمایشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
داستان کوتاه نوشتین؟؟؟
یکم بیشتر وقت می ذاشتین خب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار