مدیرعامل آبفارخبرداد
مدیر عامل شرکت آبفار استان ایلام در خصوص اعتبارات تخصیص یافته از محل منابع ملی و استانی گفت: در سال 92 کل اعتبارات شرکت 50 میلیارد ریال بوده که در سال 93 با افزایش پنج برابری به 250 میلیارد ریال رسیده است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید و مدیران ارشد استان به بحث آب روستائی دارد.
کد خبر: ۵۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 05 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،نورالله تیموری بااشاره اعتبارات تخصیصی حوزه آبفار استان ایلام  گفت: 177 هزار نفر در 580 روستای استان ایلام ساکن بوده که 498 روستا با 175 هزار نفر معادل 98.5 درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستائی استان هستند.

وی شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب را 68 درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص نسبت به متوسط کشوری درصد پائینی است و ارتقاء آن نیازمند توجه جدی‌تری در تخصیص اعتبارات به بخش آب روستائی استان است.

مدیر عامل شرکت آبفار استان ایلام در خصوص اعتبارات تخصیص یافته از محل منابع ملی و استانی گفت: در سال 92 کل اعتبارات شرکت 50 میلیارد ریال بوده که در سال 93 با افزایش پنج برابری به 250 میلیارد ریال رسیده است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید و مدیران ارشد استان به بحث آب روستائی دارد.

وی در خصوص پروژه‌های آبرسانی نیز اظهار کرد: با صرف اعتباری بالغ بر 216 هزار میلیون ریال 15 پروژه آبرسانی در سطح روستاهای استان اجرا شده که شامل 42.3 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، 850 متر مکعب مخزن ذخیره بتنی، تجهیز سه ایستگاه پمپاژ، احداث 1.5 کیلومتر خط انتقال برق، تجهیز یک حلقه چاه و احداث یک باب تصفیه خانه آب و ساختمان آزمایشگاه آب است.

وی ادامه داد: 18 روستا با 2 هزار و 176 خانوار و 10 هزار 351 نفر جمعیت با اجرای این پروژه‌ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهر‌ه‌مند شده‌اند.

تیموری افزود: به علت پدیده خشکسالی و تاثیر آن بر منابع آبی روستاها، آبرسانی سیار به روستاهای کم آب استان در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 500 هزار متر مکعب آب به 64 روستای کم آب استان با به‌کارگیری 15 دستگاه تانکر سیار و با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال آبرسانی شده است.

تیموری اضافه کرد: تعداد 2 هزار و 500 خانوار با جمعیتی حدود 13 هزارو 200 نفر تحت پوشش آبرسانی سیار هستند.

مدیر عامل آبفار استان ایلام گفت: تعداد 7 هزار مورد حوادث تاسیسات آب و فاضلاب تعمیر شده است که برای این منظور مبلغ 3 میلیارد و 530 میلیون ریال هزینه شده است.

تیموری در خصوص کیفیت آب شرب روستاها اظهار داشت:  تعداد 396 هزار و 231 آزمون کلرسنجی و تعداد 9 هزار و 475 آزمون‌های میکروبی بر روی آب شرب روستاها انجام شده که درصد مطلوبیت این 2 فاکتور بهداشتی به ترتیب 98 و 98.36 درصد بوده است و این درصدها بالاتر از رنج کشوری است.

وی به برون سپاری فعالیت‌ها در حوزه بهره‌برداری از تاسیسات آب روستاها اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های حفاظت، حراست و بهره‌برداری از تاسیسات آب روستاهای استان به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است که به این منظور مبلغ 31 میلیارد و 750 میلیون ریال هزینه شده است.

تیموری گفت: شرکت آبفار استان در حوزه منابع انسانی و پشتیبانی در سال گذشته در راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی برای کارکنان دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به میزان 2 هزار و 410 نفر ساعت برگزار کرده است.

وی همچنین به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز شرکت اشاره کرد و افزود: اجرای تشکیلات تفصیلی شهرستان‌های تازه تاسیس سیروان و بدره در حال پی‌گیری است.

مدیر عامل شرکت آبفار استان ایلام افزود: برون سپاری فعالیت‌های خدماتی در حوزه برق و سیستم مخابراتی، سیتم‌های گرمایشی و سرمایشی و خدمات خودروئی از دیگر اقدامات شرکت در این حوزه بوده است.

تیموری اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 انشعاب غیر مجاز در روستاهای استان شناسائی که از این تعداد 2 هزار و 850 مورد قطع شده است و در این مدت بیش از 2 هزار عدد کنتور نیز تعویض شده است.

وی به واگذاری یک هزار و 394 فقره انشعاب خانگی و 124 فقره انشعاب تولیدی در راستای اشتغالزائی اشاره کرد و افزود: 195 فقره انشعاب به صورت رایگان به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی واگذار شده است.

تیموری اضافه کرد: آب نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در نوار مرزی به میزان 131 هزار مترمکعب توسط این شرکت تامین شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان ایلام با اشاره به شرکت در پانزدهمین نمایشگاه تحقیقات و پژوهش صنعت آب و فاضلاب کشور با سه طرح پژوهشی شامل کنتور آب و سیستم بازدارنده مصرف بی‌رویه، کنتاکتور بهینه شده راه‌اندازی موتورهای ستاره مثلث و اصلاح روش تله کنترل در شرایط مختلف جوی گفت: کسب رتبه برتر این نمایشگاه نشان افتخاری بر فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت به شمار می‌رود.

تیموری افزود: در برخورد با متخلفان حوزه آب و انشعابات غیر مجاز 591 پرونده حقوقی تشکیل شده است.

این مسئول از برگزاری کلاس‌های آموزش کارکنان در زمینه حقوق شهروندی خبر داد و گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و آشنائی کارکنان به الزاماتی که در حوزه حقوق شهروندی می‌بایست رعایت شود، دوره‌های آموزشی کاربردی برگزار شده است.

به گفته تیموری پیگیری مستندسازی اموال غیر منقول شرکت از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته با جدیت دنبال شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان ایلام در پایان از مردم فهیم روستائی خواست با توجه به کاهش منابع آبی در مصرف خود تجدید نظر کنند تا ان‌شاءالله در ماه‌های پیش رو که بیشترین نیاز به آب وجود دارد با مشارکت همگانی بر مشکلات ناشی از کم آبی غلبه کنیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار