نماینده اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: هویت و زبان های مختلف از طریق کتاب و فرهنگ مکتوب نسل به نسل منتقل شده و این چرخه باید با همین روش گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۵۷۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ 08 March 2018

محمد جواد کاظم نسب الباجی ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح ملی کتابخانه گردی که در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان، استانی متشکل از چند قومیت و زبان است و به همین دلیل در این منطقه انجام فعالیت های فرهنگی مهم تر از سایر مناطق است.

وی افزود: هویت و زبان های مختلف از طریق کتاب و فرهنگ مکتوب نسل به نسل منتقل شده و باید از طریق کتاب هم گسترش پیدا کند.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در این زمان کتابخانه ها در همه نقاط اهواز گسترش یافته، تصریح کرد: یکی از اهداف مسئولان باید توسعه کتابخانه ها باشد؛ فرهنگ اقوام استان باید به سایر استان ها و حتی خارج از کشور معرفی شود؛ یکی از روش های معرفی استان به سایر مناطق، کتاب است.

الباجی در پایان عنوان کرد: کتابخوانی ضرورت وضعیت فعلی جامعه است. متاسفانه جوانان با توجه به بیکاری در جامعه به طور طبیعی حوصله کتاب خواندن و مطالعه را ندارند، اما توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار