جلسه" بررسی آخرین وضعیت پروژه های مهم در دستورکار استان قم "با حضور دکتر لاریجانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲ 08 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، شب چهارشنبه جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های مهم در دستورکار استان قم با حضور دکتر لاریجانی برگزار شد.

گفتنی است استاندار،شهردار، فرماندار و برخی دیگر از مسئولان استان قم در این جلسه حضور داشتند و در خصوص قطار سریع السیر، خط A و B مترو شهر قم، بررسی آخرین وضعیت فرودگاه، بررسی ادامه کار پروژه شهید کاظمی و بررسی فاضلاب پردیسان تصمیماتی اتخاذ شد.

سیدمهدی صادقی استاندار قم ضمن تشریح جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های مهم در دستورکار استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معمولا برای پیشبرد امور مهم استان از ظرفیت ملی دکتر لاریجانی به عنوان نماینده قم و رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده می کنیم و امروز نیز آخرین گزارش را از وضعیت قطار سریع السیر ارائه کردیم و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

استاندار قم بیان کرد: مجری این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است که باید تصمیمات اتخاذ شده و امور مربوط به آن را انجام دهد.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت مونوریل شهر قم نیز مورد بررسی قرار گرفت و کارکردهای گذشته و کارهایی که طی توافق پیمانکار و کارفرما که شهرداری بوده، انجام شده و این صورتجلسه باید به سمع و نظر دستگاه های نظارتی برسد و تائیدیه کلی آن را به دست آورد که در این زمینه دکتر لاریجانی با رئیس دیوان محاسبات کشور صحبت کردند تا در چارچوب مقررات نهایت همکاری را داشته باشند و این گره آخر نیز حل شود که پس از آن اقدامات بعدی میسور شود.

صادقی ادامه داد: راجع به مترو شهر قم نیز موضوعات مربوط به خط A و B مطرح شد و فاز اول خط A مترو شهر قم از قلعه کامکار تا میدان مطهری در فاز یک تعریف شده و با اقداماتی که صورت گرفته حدود 30 درصد از کار نیز انجام شده و امیدواریم با پیش بینی هایی که در جهت تامین ناوگان، ساخت ایستگاه های مربوطه و تامین منابع مالی آن راهکارهایی ارائه شده و امیدواریم در نیمه اول سال 89 فاز اول آن راه اندازی شود.

استاندار قم گفت: گزارش کاری نیز از وضعیت فرودگاه و آخرین اقداماتی که انجام شده ارائه شد؛ دکتر لاریجانی حدود 3 ماه پیش جلساتی را با حضور مسئولین کشوری مربوط به موضوع ساخت فرودگاه خصوصی در قم برگزار کردند که گزارشی نیز در این خصوص ارائه شد و آخرین اقدامات به نظر ایشان رسید و قرار شد اقداماتی در جهت تادیه یا تامین سرمایه گذاران با قوت دنبال شود و اشکالاتی که در مسیر ادامه کار فرودگاه برای ساخت و جذب سرمایه گذار مطرح بوده برطرف شود. تصمیمات خوبی در این زمینه برای ادامه کار و جذب سرمایه گذاری جهت ساخت این فرودگاه اتخاذ شد.

صادقی گفت: دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه پروژه شهید کاظمی بود که مورد نظر علما و بزرگان دینی قم نیز بوده است؛ طی توافق مسئولان مدیریت شهری و دستگاه سیاسی استان مقرر شده بود که برای حفظ شرایط و فضای شهر قم این پروژه به شکل کوچک تری اجرایی شود و از این طریق با بانک مرکزی که رسیدگی به وضعیت ثامن الحجج (ع)است، همکاری شود.

وی افزود: طی توافقات اخیر مقرر شده هر چه سریع تر کل پروژه در مقیاس کمتر به شهرداری قم اقدام شود و هیاتی کارشناسی و مرضی الطرفین قیمت واقعی پروژه را تعیین کند تا براساس آن تسویه شود.

صادقی بیان کرد: در خصوص فاضلاب پردیسان قم نیز مقرر شده با همکاری استانداری، وزارت نیرو و همکاری نمایندگان استان در مجلس این پروژه در مرحله اجرا قرار گیرد. لازمه این کار این است که با حمایت دکتر لاریجانی جلسه ای با حضور وزرای نیرو و راه و شهرسازی برگزار شود تا این دو وزارتخانه در خصوص سهم الشرکه خود برای ساماندهی این موضوع به توافق برسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار