عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که وارد موضوع اعاده اموال نامشروع می‌شوند باید تحمل حمله، تهمت، خسارت و ترور شخصیت را داشته باشند، چراکه صاحبان قدرت سکوت نمی‌کنند و چون انسان‌های معمولی نیستند به مخالفت با آن بر خواهند آمد.
کد خبر: ۵۷۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 06 March 2018

به گزارش تابناک قم،مجتبی ذوالنور  با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع اظهار داشت: برخی از مسئولان که عدد آنان مشخص نبوده متأسفانه در این سال‌ها ثروت‌های نامتعارفی به دست آورده‌اند که باید جلوی این رفتار و ثروت‌اندوزی آنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه عدد مشخصی برای مسئولان و آقازادگان ثروت‌اندوز وجود ندارد، افزود: اعتماد مردم سرمایه نظام است، که متأسفانه با چنین فضایی اعتماد مردم آسیب خواهد دید و به دین مردم صدمه وارد می‌شود و این موضوع در تعارض با این اصل در دین اسلام بوده که منشأ ثروت کجاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر کسی می‌خواهد در معرض قضاوت قرار نگیرد و مورد بررسی مردم نباشد باید جایگاه مسئولیتی و مدیریتی اشغال نکند، اگر چنین سنگری را اشغال کرد و به بیت‌المال دسترسی پیدا کرد باید مورد بازخواست قرار گرفته و شفاف عمل کند.

وی با تأکید بر اهمیت وجود ذره‌بینی قانونی، موشکافانه و منصفانه بروی عملکرد مسئولان تصریح کرد: چنانچه چنین جوی و شایعه‌ای ایجادشده که کسانی که از راه غیر مشروع به ثروت غیرمتعارف دست پیداکرده‌اند، باید منشأ ثروت شناسایی‌شده و به نفع جایگاهی که ثروت از آن خرج شده مصادره شده و به بیت‌المال بازگردانده شود.

ذوالنور ادامه داد: کسانی که دست در جیب بیت‌المال زده‌اند و دزدی، سرقت یا اختلاس آن‌ها ثابت شد باید مجازات‌های سنگینی شوند تا عدالت اسلامی اجرا شده و عرصه مسئولیتی و اجرایی کشور از افراد ناپاک و غیر امین پاک‌سازی شود.

وی ثمره تجمل‌گرایی و دستبردهای مالی را ضربه وارد کردن به اعتماد عمومی دانست و عنوان کرد: چنین عملکردی باعث ایجاد ناامیدی بین مردم شده و مردم از ارزش‌های خود روی‌گردان خواهند شد و همچنین نظام اسلامی که محصول زحمات و مبارزات مردم و هزاران خون شهید بوده با بدگمانی مردم به‌نظام و مسئولان آسیب می‌بیند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عرصه ورود به این مباحث سخت است و کسانی که وارد این موضوع می‌شوند باید تحمل حمله، تهمت، خسارت و ترور شخصیت را داشته باشند، چراکه صاحبان قدرت سکوت نمی‌کنند و چون انسان‌های معمولی نیستند به مخالفت با آن بر خواهند آمد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار