رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برخی مواقع درباره واردات شکر سلیقه‌ای عمل شده است، گفت: واردات ۲ یا ۳ برابر نیاز شکر به تولید داخلی ضربه می‎زند.
کد خبر: ۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴ 17 February 2015

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برخی مواقع درباره واردات شکر سلیقه‌ای عمل شده است، گفت: واردات ۲ یا ۳ برابر نیاز شکر به تولید داخلی ضربه میزند.

محمدعلی پورمختار در گفتوگو با  تسنیم ، درباره وضعیت واردات شکر اظهار داشت: به طور کلی باید در واردات مجموعه محصولات آماده تجدیدنظر صورت گیرد، واردات برای تولید یک سم محسوب می‌شود و شکر هم مستثنی از این قاعده نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر در کشور به شکر نیاز بوده و امکان تولید نداریم باید در حد نیاز واردات صورت گیرد، افزود: ولی نه به صورت دائمی بلکه باید به صورت مرحله‌ای واردات کاهش یابد و از تولید و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت شود تا تولید داخل جایگزین واردات شود.

پورمختار تصریح کرد: کارخانجات قند کشور در بسیاری از استان‌ها تعطیل است و امکان کشت و کار چغندرقند نیز داریم، وقتی امکان تولید در داخل را داریم دلیل ندارد که این همه ارز برای واردات شکر هزینه شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه شرایط بدتر از این نیز هست، عنوان کرد: بعضا ۲ یا ۳ برابر نیاز کشور شکر وارد می کنیم که به تولید آسیب و ضربه وارد میکند.

پورمختار با اشاره به اینکه این روند سبب تعطیلی کارخانجات کشور می‌شود، بیان کرد: کارخانجات داخلی نیز به جای اینکه خود شکر تولید کنند به واردات شکر خام روی می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید این مسئله را کنترل کند، تاکید کرد: ما هم به طور جدی به این موضوع نظارت داریم ولی بعضا درباره واردات شکر سلیقه‌ای عمل شده است.

پرومختار عنوان کرد: چون اختیار را به طور کلی به دولت داده‌ایم از این لحاظ خیلی در این مسئله ورود نمیکنیم ولی لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت این قضیه را مدیریت کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار