رییس دانشگاه جندی‌شاپور دزفول:
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به لزوم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی، گفت: بهترین مرجع فرهنگسازی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دانشگا‌ه‌ها هستند.
کد خبر: ۵۷۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴ 28 February 2018

 

بهترین مرجع فرهنگسازی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دانشگا‌ه‌ها هستند

محمدرضا عصاری اظهار کرد: در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، اقدامات مختلفی در راستای مدیریت سبز انجام شده است. حدود شش هزار اصله درخت در دو ماهه اخیر در دانشگاه کاشته شده است که برخی درختان مثمر بوده و برخی نیز با هدف اصلاح وضعیت آب و هوایی و ایجاد فضای سبز کاشته شده‌اند.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین روشنایی ساختمان‌های دانشگاه در دستور کار قرار دارد. امیدواریم تا پایان شهریورماه بخش عمده انرژی‌های مصرفی دانشگاه را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرده و بار مصرفی انرژی‌های الکتریکی دانشگاه را کاهش دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول خاطرنشان‌کرد: حدود 12 هزار نفر از دانشجویان ما در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن هستند. سیستم گرمایشی خوابگاه‌های جدید مدرن شده است، اما سیستم گرمایشی خوابگاه‌های قدیمی مناسب نیست. با توجه به اینکه خوابگاه‌ها هم‌اکنون درحال استفاده هستند پس از تعطیلی خوابگاه‌ها، سیستم گرمایشی خوابگاه‌های قدیمی اصلاح می‌شود و تا سال آینده برای گرم کردن این خوابگاه‌های قدیمی نیز از انرژی الکتریکی استفاده می‌شود.

عصاری گفت: آب‌های سطحی نیز در کانالی در دانشگاه تخلیه می‌شوند. به دنبال ایجاد یک تصفیه‌خانه برای تصفیه این آب‌ها و تبدیل آن‌ها به آب‌های کشاورزی هستیم. برای ایجاد این تصفیه‌خانه در حال مذاکره هستیم، البته هنوز اعتبار لازم برای ایجاد این تصفیه‌خانه نهایی نشده است و امیدواریم تا پایان سال اعتبار نهایی مشخص شود.

وی افزود: برای ایجاد یک مجموعه CHP با یک شرکت اتریشی در حال مذاکره هستیم. CHP یک مجموعه مرکب از تولید الکتریسیته و گرمایش است. این شرکت پیشنهاد داده است اگر برق تولیدی توسط این مجموعه برای پنج سال از آن‌ها خریداری شود، بعد از این مدت مجموعه کاملا به دانشگاه واگذار شود. این کار علاوه بر اینکه موجب تامین برق مصرفی دانشگاه می‌شود، می‌تواند باعث شود برق مازاد تولید شده توسط این مجموعه به شبکه برق کشور افزوده شود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تصریح کرد: بهترین مرجع برای فرهنگسازی در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، محیط دانشگاهی است. در اجرای این پروژه‌ها ما به دو مسأله بهینه‌سازی مصرف انرژی و فرهنگسازی در این زمینه توجه کرده‌ایم. علاوه بر این‌ها تمام دستگاه‌های اجرایی الزام قانونی دارند تا شهریور 20 درصد از انرژی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

عصاری ادامه داد: فارغ از این الزام قانونی، دانشگاه وظیفه دارد این فرهنگ سازی را انجام دهد تا دیگر بخش‌های جامعه نیز به استفاده از این انرژی‌های تجدیدپذیر تشویق شوند. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند موجب شود از منابع خدادادی که در اختیار ما قرار دارد، به‌خوبی استفاده کنیم. سوخت فسیلی موجب آلودگی شده و خسارت‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار