دانشجوی طراحی لباس جهاد دانشگاهی قزوین:
دانشجوی طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: گاهی مشاهده می‌شود که طرح‌های موجود در بازار کپی‌برداری‌های ناشیانه از طراحی‌های اروپا است که این نشان‌دهنده ضعف در این حوزه است.
کد خبر: ۵۷۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 27 February 2018

 به گزارش ایسنا منطقه قزوین صدیقه توکلی معین دانشجوی طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: باید در طراحی‌های صورت گرفته کشور در حوزه لباس، معیار ایرانی- اسلامی لحاظ شود.

وی افزود: هر کدام از طراحان لباس در این راستا تکنیک خاص خود را دارند و بر حسب طرق مختلفی که در دانشگاه به آن‌ها آموزش داده می‌شود، به طراحی لباس متناسب برای اقشار مختلف جامعه اقدام می‌کنند.

توکلی معین تصریح کرد: عمده آنچه در دانشگاه تدریس می‌شود تئوری است اما برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح کشور باعث می‌شود طراحان لباس با سلیقه و ذائقه بازار و مردم، همچنین امکانات تولیدکننده‌های صنف پوشاک آشنا شوند و به سمت طراحی مناسب و متناسب با نیاز جامعه حرکت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آنچه در طراحی لباس کشور دیده می‌شود چندان متناسب با فرهنگ و اعتقادات ما نیست و گاهی هم از نظر بومی‌سازی و اعتقادات مذهبی با آن در تضاد است.

این بانوی قزوینی بیان کرد: گاهی نیز مشاهده می‌شود که طرح‌های موجود در بازار کپی‌برداری‌های ناشیانه از طراحی‌های اروپا است که این نشان‌دهنده ضعف در این حوزه است.

وی عنوان کرد: طراحان لباس با برگزاری جشنواره‌های مختلف مد و لباس اقدام به طراحی با توجه به معیارهای اعلام‌شده می‌کنند که در نهایت خروجی آن متناسب با فرهنگ ملی و دینی ما خواهد بود.

دانشجوی طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: لباس ایرانی باید به‌گونه‌ای باشد که یک فرد ایرانی در هر کجای دنیا که می‌رود لباس او معرف ملیتش باشد و در جهان با لباس خاص ملی کشورمان شناخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار