کد خبر: ۵۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 04 July 2015
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز بر شناسایی و ساماندهی نخبگان و فعالان قرآنی در استان تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یوسف دانشور ظهر امروز در مراسم افتتاح دارالقرآن امام خمینی (ره) ناحیه یک کرج گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی و آشنا کردن بیش از پیش نوجوانان و کودکان با کتاب آسمانی باید یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: در این راستا با راه‌اندازی و ایجاد دارالقرآن‌ها در مناطق مختلف در تلاش هستیم که اهداف مورد نظر در این زمینه محقق شود.
این مسئول تنها راه رسیدن انسان به سعادت را تأسی از اهل بیت (ع) و تدبر در قرآن کریم عنوان کرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نوجوانان و جوانان بیش از پیش با قرآن مأنوس شده و با خواندن قرآن به کمال برسند.
دانشور ساماندهی فعالان قرآنی در قشر دانش‌آموز را مهم خواند و افزود: با راه‌اندازی این دارالقرآن‌ها می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: در مدارس مشتاقان و علاقمندان بسیاری را برای فراگیری قرآن داریم و تاکنون استعدادهای بسیاری در این زمینه در مدارس شناسایی شده‌اند لذا لازم است تا با ساماندهی این افراد فعالان قرآنی در سنین پایین‌تر نیز به خوبی شناسایی شوند.

دانشور با اشاره به بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن تصریح کرد: وظیفه داریم به عنوان سردمداران تعلیم و تربیت مقدمات روخوانی، روانخوانی و … را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به استناد سند تحول بنیادین مسئولیت آموزش قرآن به عهده حوزه آموزش و پرورش است، لذا باید توجه بیشتری به نخبه‌های قرآنی شود و امیدواریم با جذب نخبه‌های قرآنی توانمندی‌های آنها در رشته‌های مختلف قرآنی ارتقاء داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار