رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان از افتتاح مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت این سازمان، در فردا یک‌شنبه، ششم اسفندماه با حضور رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و جمعی از مدیران استانی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 24 February 2018

سیدعلیرضا علوی با اشاره به روند تاسیس این مرکز، اظهار کرد: از سال گذشته با توجه به پتانسیل‌های سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در دو حوزه پزشکی و فناوری اطلاعات از جمله مراکز خدمات تخصصی پزشکی و تحقیقات و درمان ناباروری، گروه پژوهشی آموزش سلامت، گروه آموزشی کامپیوتر در مقطع تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت در رشته‌های مرتبط این دو حوزه، مقدمات تاسیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت آغاز و امسال مجوز تاسیس این مرکز به تصویب هیات امنای جهاددانشگاهی رسید.

وی با اشاره به ماموریت‌های ابلاغی به جهاددانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: سامان دهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانش آموختگان در حوزه های منتخب با حمایت، پشتیبانی و هماهنگی مراجع ذی ربط و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تأکید بر جامعه دانشگاهی کشور از جمله ماموریت‌های واگذار شده به جهاددانشگاهی است. برای تحقق این ماموریت، تاسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گرفته است.

علوی، تجربه ارزشمند سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از دهه 70 تاکنون را موجب شکل‌گیری مراکز رشد متعدد در کشور دانست و تصریح کرد: در استان خوزستان این سازمان تاکنون رویدادهای استارتاپی متعددی از جمله فرآفرین را برای شناسایی استعدادهای دانشجویان و دانش آموختگان استان برگزار کرده است و تاسیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت می‌تواند زمینه مناسبی را برای سامان‌دهی این استعدادها فراهم آورد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان با تشریح بخشی از تعاملات این سازمان با دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان به دلیل فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، دزفول، بهبهان، آبادان و شوشتر ظرفیت علمی مناسبی برای توسعه تحقیقات و خدمات پزشکی دارد و همجواری با کشور عراق فرصت جدی برای گسترش توریسم درمانی را به وجود آورده است. برآن هستیم تا در مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت این سازمان از شرکت‌هایی که می‌خواهند در مسیر دانش‌بنیان شدن برای بهره‌مندی از فرصت‌های یادشده گام بردارند، حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: بازار نیاز به خدمات و محصولات پزشکی در استان خوزستان بازاری وسیع و متنوع است و امیدواریم در این مرکز رشد در فرصت نه چندان طولانی شاهد تشکیل شرکت‌هایی برای استفاده از این بازار و ایجاد زمینه اشتغال جوانان مستعد استان خوزستان باشیم.

علوی در پایان سلامت غذا، مباحث دامی، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، مباحث توانبخشی، گردشگری سلامت و حوزه فناوری اطلاعات سلامت را از مهمترین حیطه‌های فعالیت مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان برشمرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار