نماینده مردم انزلی در مجلس
انزلی – نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز اول پروژه کنار گذر انزلی به مرحله نهایی رسیده و ماه آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 04 July 2015
حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نگاه ویژه استاندار گیلان به پروژه کنارگذر انزلی اظهار کرد: در صورت وصول اعتبارات تخصیص یافته، پروژه کنار گذر انزلی با سرعت بیشتری پیش رفته و کل مجموعه به مرحله نهایی و بهره برداری می رسد.

ﻭی با اشاره به پیشرفت این پروژه گفت: به غیر از یک نقطه از مسیر کنار گذر انزلی واقع در پل «نهنگ روگا»، بقیه سطوح پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

ﺧﺴﺘﻪ بند ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ در خصوص پروژه پل ولایت ۲ اظهار کرد: توقف این پروژه به دلیل مشکلات بازگشایی در قسمت خروجی پل بود و چون مالکیت آن قسمت ﺩﺭاﺧﺘﻴﺎﺭ مجتمع اقتصادی کمیته امداد است، ﺑﺎرایزنی های اﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ، مشکلات آن ﺭا ﻣﺮﺗﻔﻊ ﻛﺮﺩه و ﺑﻪ ﺯﻭﺩی ﺷﺎﻫﺪ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩاﺭی اﺯ اﻳﻦ ﭘﻞ ﻧﻴﺰ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺑﻮﺩ.

ﻭی در مورد تامین اعتبار لازم برای آزادسازی این قسمت از پل ولایت اظهار داشت: آزادسازی این قسمت، نیازمند ۱۵میلیارد ریال اعتبار بود که با توجه به عدم توانایی شهرداری برای تامین این مقدار اعتبار، ۵۰ درصد اعتبار لازم اﺯ طریق وزارت کشور تهیه شده و مابقی این مبلغ بصورت اقساط یک ساﻟﻪ اﺯ ﺳﻮی ﺷﻬﺮﺩاﺭی به کمیته امداد پرداخت می شود.

ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻣﺮﺩﻡ اﻧﺰلی ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮﺭای اﺳﻼمی اضافه کرد: همچنین برای آزادسازی برخی از قسمت های این مسیر که متعلق به مالکان سرقفلی دار بوده، جلساتی با ﻣﺎﻟﻜﺎن این قسمت اﺯ ﭘﻞ برگزار شده که خوشبختانه توافقات لازم درخصوص آزاد سازی این قسمت از پل بین طرفین حاصل شده  است.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه عملکرد محیط زیست انزلی در بخش احیای تالاب بیان کرد: در این بخش انتظارات زیادی از محیط زیست می ﺭﻓﺖ که به رغم تخصیص اعتبار، متاسفانه اﻳﻦ اﺩاﺭﻩ تاکنون نتوانسته  انتظارات را برآورده کند تاجایی که وضعیت تالاب انزلی روز به روز وخیم تر است.

خسته بند درخصوص روند اجرایی پروژه احیای تالاب انزلی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ۱۹۰ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺭﻳﺎﻝ اﻋﺘﺒﺎﺭ. ﺑﻪ اﻳﻦ ﺑﺨﺶ اﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩاﺩﻩ ﺷﺪ اﻣﺎ، متاسفانه ﺭﻭﻧﺪ اﺟﺮای اﺣﻴﺎی ﺗﺎﻻﺏ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮاﻥ ﺭاضی کننده نبوده و در این باره نتیجه خاصی حاصل نشده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار