مطالعات به دانشگاه تهران سپرده شد؛
این اقدام البته این نگرانی را نیز ایجاد نموده که ترس از انجام مطالعات واقعی و دقیق باعث حذف دانشگاه چمران از پروسه مطالعات شده است و این موضوع اطمینان نسبت به مطالعات و تحقیقات پایتخت نشینان را خدشه دار خواهد نمود
کد خبر: ۵۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 02 July 2015
در حالی که دانشکده علوم آب که به عنوان تنها قطب علمی علوم آب در کشور محسوب می شود در اهواز و دانشگاه شهید چمران دایر است و اساتید این دانشکده تا کنون تحقیقات و مطالعات علمی بسیاری در خصوص اثرات ناخوشایند سد گتوند اکوسیستم و محیط زیست انجام داده اند دولت انجام تحقیفات درباره این سد را به دانشگاه پایتخت واگذار نمود و دانشگاه شهیدچمران را از این تحقیقات حذف کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران با ارسال نامه هایی به معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتراض خود را در این زمینه اعلام کرده اند.

سال گذشته و در حالی که ریزگردها امان مردم خوزستان را بریده بود معصومه ابتکار در سفری به خوزستان از دخالت دادن دانشگاه شهید چمران اهواز در انجام مطالعات زیست محیطی در خوزستان خبر داده بود. 

در همان سفر، بسیاری از اساتید دانشگاه و نخبگان اعتراض خود را به اثرات نامطلوب یدگتوند بر محیط زیست خوزستان و شور شدن آب کارون اعلام کردند.

اینک که عوارض و خسارت های سد گتوند بر همگان عیان شده است دولت تصمیم گرفته تا با انجام مطالعات و تحقیقاتی، در خصوص سنجش این اثرات و راههای برون رفت از وضع موجود درباره این سد تصمیم گیری کند. 

با این وجود انجام این مطالعات بجای آنکه به دانشگاه شهیدچمران بعنوان تنها قطب علمی علوم آب کشور واگذار شود به پایتخت نشینان تفویض شده است.

این اقدام البته این نگرانی را نیز ایجاد نموده که ترس از انجام مطالعات واقعی و دقیق باعث حذف دانشگاه چمران از پروسه مطالعات شده است و این موضوع اطمینان نسبت به مطالعات و تحقیقات پایتخت نشینان را خدشه دار خواهد نمود. 

ضمن آنکه این نگرانی را در میان شهروندان خوزستانی دامن خواهد زد که قرار نیست تصمیمی جامع و علمی در خصوص اثرات نامطلوب سد گتوند بر محیط زیست و منابع رودخانه ای خوزستان اتخاذ شود.

امیدواریم نمایندگان و مسولان خوزستانی در این خصوص تدابیر جدی بیندیشند و ضمن حفظ حقوق علمی دانشگاهیان خوزستان، اجازه انجام مطالعات سفارشی برای پاک کردن صورت مساله سد گتوند را ندهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
انشاله حقیقت اثبات شود و مشکل برطرف شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
سلام. اعتراض به نحوه واگذاری کار یک بحث است که حق طبیعی شما دوستان تابناکی است. ولی تعجب اینجاست که شما از کجا این گونه نیت خوانی میکنید؟ از کجا فهمیده اید که واگذار کنندگان کار از انجام مطالعات واقعی و دقیق میترسند؟ یعنی هیچ کس دیگر نمی تواند مطالعه واقعی انجام دهد؟ از کجا فهمیده اید که قرار است مطالعه سفارشی برای پاک کردن صورت مسئله انجام شود؟ فکر میکنید اینگونه تحلیل ها و نیت خوانی ها خدمت به مردم خوزستان است؟ آیا فکر نمیکند در این ماه مبارک تهمت و بهتان زده اید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
سلام. شاید اگر نگوییم این کار برای پاک کردن صورت مسئله بوده حداقل این کار نشانه بی اعتمادی دولت به تحقیقات این دانشگاه معتبر بین المللی است که بسی جای تامل دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار