کد خبر: ۵۶۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴ 02 February 2018

تابناک / عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تعیین منابع جدید برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی گفت: تصمیم دولت برای پرداخت این مبلغ از منابع صندوق توسعه ملی اشتباه بود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: تصمیم اولیه دولت برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی از محل صندوق توسعه ملی اشتباه بود زیرا منابع این صندوق باید در جهت زیرساخت‌ها، تولید و اشتغال کشور هزینه شوند و برای پرداخت هزینه‌ها نیست.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در طرح ابتدایی خود قصد داشت از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان را برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی برداشت کند که نمایندگان مجلس با این طرح مخالفت کرد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به پیشنهاد جدید در مورد نحوه پرداخت پاداش‌ها گفت: با پیشنهادی که بنده در مجلس مطرح کردم و به تصویب نمایندگان هم رسید در نهایت مقرر شد منابع مورد نظر پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی از محل یک درصد هزینه بانک‌ها و شرکت‌های سودده برداشت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: مبلغ 5 هزار و 200 میلیارد تومان مجموع درآمد یک درصد هزینه بانک‌ها و شرکت‌های سودده است که قرار شد دولت 3 هزار و 500 میلیاردی را که برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیاز دارد از این محل تامین کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از مبلغ 5 هزار و 200 میلیارد تومان بخشی را نیز به دانشگاهیان و مراکز تحقیقاتی اختصاص داده بودیم که نمایندگان موافق نبودند و اعتقاد داشتند این مبلغ تماماً سهم آموزش و پرورش است و نباید در جای دیگری صرف شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: دولت قصد حذف تعدای زیادی از مشمولان دریافت یارانه‌های نقدی را داشت و نگرانی‌های بسیار زیادی در جامعه ایجاد کرده بود که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق اعتبارات سازمان هدفمندی با افزایش مصرف انرژی افزایش یافت.

نماینده مردم رشت در مجلس به بحث مالیات‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش یافتن مالیات‌ها جزء یکی از موارد مهمی بود که مورد بازنگری قرار گرفت زیرا پیش بینی می‌شد با افزایش میزان مالیات‌ها مشکلات زیادی ایجاد شود و جامعه توانایی لازم جهت این مقدار افزایش را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از رد گزارشی که نمایندگان کمیسیون تلفیق از کلیات لایحه بودجه تقدیم مجلس کرده بودند جلسات بازنگری برگزار شد و مسئله اوراق مشارکت و حجم بالای آن‌ها، هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حامل‌های انرژی از جمله موارد مهمی بود که مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

کوچکی‌نژاد در مورد کاهش اوراق مشارکت عنوان کرد: بنا بر تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس و بازنگری‌های جدیدی که در مورد حجم اوراق مشارکت اتخاذ شد نمایندگان در نهایت تصمیم گرفتند حجم اوراق مشارکت از 55 هزار میلیارد تومان به مقدار تقریبی 38 میلیارد تومان کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار