مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان درباره مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان درخصوص مشارکت وزارت نفت در تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای گفت: وزارت نفت برای اجرای این مصوبه هیچ اقدامی نکرد.
کد خبر: ۵۶۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 31 January 2018

عبدالنبی سواعدی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی در شهرستان کارون و منطقه ملاشیه راه اندازی شد، اظهار داشت: همچنین امسال فعالیت آموزشی در کوی علوی، ملاشیه، زرگان و مناطق حاشیه زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام هادی(ع) نیز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون 2 هزار و 220 نفر-دوره کارآموزی در محیط کار واقعی در سطح استان داشتیم، افزود: عدم تامین اعتبار، تاخیر در ابلاغ دستور العمل تامین اجتماعی، محدوده سنی کارآموزان طرح 15-23 سال و عدم وجود مشوق‌ها برای بنگاه‌ها از عمده‌ترین مشکلات در این زمینه است.

وی به بیش از 7 هزار و 560 نفر-دوره کارآموزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در 2 سال اخیر برای 541 آموزشگاه در سطح استان گواهینامه رتبه‌بندی صادر شده است.

سواعدی درباره طرح پیشنهادی تبیین الگوی آموزش سفارش محور مبتنی بر اشتغال توضیح داد: عدم تامین اعتبار طرح‌های مشترک تهیه شده و فرسودگی زیرساخت‌های مراکز و مستعمل شدن تجهیزات اداری و کارگاهی بخشی از چالش‌های این طرح هستند.

وی در زمینه ارائه پیشنهاد و راهکار برای رفع چالش‌های طرح عنوان کرد: تشکیل شورای مهارت استان به ریاست استاندار محترم برای راهبری و هدایت مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار و نیز اجرای مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان درخصوص مشارکت وزارت نفت در تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه حدود 3 سال است که اعتباری در حوزه بروزرسانی تجهیزات آموزشی نداشته‌ایم همچنین درخصوص مشارکت وزارت نفت در تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای تصریح کرد: وزارت نفت برای اجرای این مصوبه هیچ اقدامی نکرد؛ نامه به امضای استاندار خوزستان گرفتیم و در این زمینه صحبت‌هایی شد ولی هر سری که ما پیگیری می‌کنیم حتی در زمینه تعرفه‌های مصوبی که در سال گذشته برای به روز رسانی تجهیزات آموزشی داشتیم نیز هیچ اقدامی نشد.

وی خاطر نشان کرد: اختصاص اعتبارات لازم از منابع درون استانی برای توانمندسازی،ارتقاء و ارائه آموزشهای مهارتی، تامین هزینه ارتقاء و بروزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی از منابع درون استانی، اختصاص اعتبارات لازم در قالب تسهیلات ارزان برای ایجاد، تاسیس و راه‌اندازی موسسات کارآموزی آزاد بخش خصوصی و تعاونی از منابع درون استانی نیز باید در نظر گرفته شود.

سواعدی یادآور شد: در بخش اقتصاد مقاومتی 8 میلیون و 500 هزار نفر-ساعت برنامه آموزشی برای بخش دولتی و نیز 10 میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی برای امسال پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

وی یکی از نکات چالشی کار را تضمین خرید خدمت دانست چرا که ارائه آموزش‌های رایگان یکی از تکالیف سازمان فنی و حرفه‌ای است و اظهار کرد: ما هیچ ضمانتی نداریم که بتوانیم خرید خدمت را به صورت برنامه ریزی شده انجام دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: اگر بدانیم که اعتبار لازم در حوزه خرید خدمت می‌توانیم داشته باشم تمام آموزش‌های روستایی و مناطق محروم را واگذار می‌کنیم.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار