مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تأکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: این اداره‌کل وظیفه ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای کسب‌وکار نوپا و اینترنتی را دارد.
کد خبر: ۵۵۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 31 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی بلالی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های حوزه ICT در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سال 1388 که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، ادارات ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها شکل گرفت که در استان ما این اداره از سال 1392 رسماً کار خود را آغاز کرد و ادارات کل مخابرات، پست‌بانک، ارتباطات زیرساخت و تنظیم مقررات منطقه‌ای زیر نظر این اداره‌کل فعالیت می‌کنند.
وی توسعه ضریب نفوذ تلفن ثابت، اینترنت روستایی، تلفن همراه و کاربران اینترنتی را عمده فعالیت‌های اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: طبق آماری که توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتور همراه اول 76/60 درصد، اپراتور ایرانسل 21/34 درصد و اپراتور رایتل با 0/91 در رتبه سوم کشور قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از پوشش سراسری تکنولوژی 4G در اینترنت پرسرعت همراه در تمامی شهرهای کشور تا پایان دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان 39 شهر زیر پوشش اینترنت همراه و تکنولوژی 3G هستند که تاکنون 20 شهر به تکنولوژی 4G ارتقا پیدا کرده است.
بلالی اضافه کرد: پوشش جاده‌ای اپراتورهای همراه به ترتیب همراه اول، ایرانسل و رایتل است که در چهارمحال و بختیاری بالای یک میلیون سیم‌کارت توسط این سه اپراتور واگذار شده است.که اپراتور همراه اول با0276 هزار و 433 سیم کارت دائمی و 449 هزار و 537 سیم کارت اعتباری در رتبه اول قرار دارد و اپراتور ایرانسل با 2 هزار و 222 مشترک دائمی و 8 هزار 264 مشترک اعتباری در رتبه دوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ ADSL در چهارمحال و بختیاری 46/53 درصد است، اضافه کرد: در 575 روستای بالای 20 خانوار استان پوشش اینترنت وجود دارد و همچنین 226 روستای زیر 20 خانوار از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند  و 162 روستا نیز از اینترنت پرسرعت سیار استفاده می‌کنند که در مجموع 448 روستا از خدمات اینترنتی بهره‌مند هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای کسب‌وکار نوپا و اینترنتی دارد و در این راستا از شرکت‌های فعال در حوزه ICT حمایت می‌شود.
بلالی ادامه داد: علاقه‌مندان به ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند با ارائه طرح‌های فن‌آورانه خود به ادارات و سازمان‌های وابسته به اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیلات با سود چهار درصد دریافت کنند که جهت ایجاد اشتغال پایدار و روستایی 403 میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است و بازپرداخت این تسهیلات با تنفس یک‌ساله صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات زیر نظر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور استاندار بررسی می‌شود و پس از تائید طرح‌ها افراد می‌توانند تسهیلات خود را از بانک‌های عامل کشاورزی، پست‌بانک و بانک توسعه تعاون دریافت کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهت خدمات ضروری روستایی، زیرساخت‌های لازم در روستاهای استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: اپراتور کوه نور به 17 روستای بالای 20 خانوار خدمات تلفن ثابت ارائه می‌دهد و همچنین در این راستا شرکت‌های وب به 159 روستا خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد و در فاز بعدی 381 روستا توسط کنسرسیوم تحت پوشش خدمات اینترنتی قرار می‌گیرند.
بلالی در ادامه با اشاره به اینکه 29 روستا در چهارمحال و بختیاری فاقد هرگونه سیستم ارتباطی است، اضافه کرد: از این تعداد حدود 28 روستا در آینده از خدمات تلفن خانگی بهره‌مند می‌شوند.
وی در پایان افزود: راه‌اندازی مرکز داده استان، راه‌اندازی مرکز تسهیل‌گری و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا و مرکز اطلاع‌رسانی آپا که وظیفه آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امدادرسانی در حوزه فضای سایبری را بر عهده دارد از دستاوردهای حوزه فناوری در چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار