امام‌جمعه خرمشهر مطرح کرد
امام‌جمعه خرمشهر گفت: متأسفانه تعدادی زمین‌های کشاورزی به افراد معلوم‌الحال اهداشده است که ظاهر آن بر اساس قانون است، درحالی‌که در واقعیت این‌گونه نیست و ما خواستار ورود دستگاه امنیتی و دادستان خرمشهر در این قضیه هستیم.
کد خبر: ۵۵۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 26 January 2018

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با اشاره به اهمیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: باید مراکز مذهبی و هیئات برای پرشور برگزار کردن ایام فاطمیه تلاش کنند.

وی افزود: بحث معیشت و اشتغال مهم‌ترین مطالبه عمومی مردم ایران است، دشمن از این طریق به دنبال سوء‌استفاده است اما مردم ما با شعار و مطالبات به حقی که داشتند در مدت قبل صف خود را از آشوبگران جدا کردند و مسؤولان از آن‌ها تشکر کردند، اما تشکر لفظی دردی را دوا نمی‌کند.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: مردم باید برای درخواست‌ و مشکلات خود مطالبه گری کنند و این مطالبات باید تکرار شود تا درنهایت به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

وی افزود: البته توصیه ما به مسؤولان امنیتی کشور این است که در مقابل تجمع‌های صحیح بر اساس معیارهای نظام اسلامی عمل کنند.

موسوی عنوان کرد: دستگاه‌ها و چشم‌های نظارتی باید قوی باشند تا دائماً شاهد اختلاس در کشور نباشیم، برخی‌ پول‌های کلان اختلاس می‌کنند درحالی‌که مردم برای گرفتن یک وام ۵۰۰ هزارتومانی به سیخ کشیده می‌شوند.

وی با اشاره به بحث نفوذ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دو سال اخیر بالغ‌بر ۱۰۰ بار بر کلمه نفوذ تأکید کردند، دشمن با این نفوذ به دنبال این است که نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد تا مردم دلسرد شوند.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: در منطقه ما تا زمانی که مسؤولان و مردم در کنار هم قرار نگیرند، محال است که مشکلات اقتصادی حل شود.

وی افزود: مسؤولان باید به‌صورت جدی در بحث معیشت اقدام کنند و برای آن در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کنند و این اقدامات انجام‌شده را برای مردم ارائه دهند تا مردم آن را لمس کنند، نه اینکه این اقدامات صرفاً در پوشش اعداد، ارقام و آمار ارائه شود.

موسوی با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسانه‌ای کردن نام قضات متخلف، اظهار کرد: مردم قطعاً این وعده را خواهند دید و باید علاوه بر این قوه، در قوه‌های مجریه و مقننه نیز افراد متخلف معرفی و مجازات شوند.

وی افزود: متأسفانه یک ضعفی در رسانه‌ها وجود دارد که در زمان اختلاس همه آن را رسانه‌ای می‌کنند اما زمانی که از سوی دستگاه قضا برخوردی انجام می‌شود، آن را رسانه‌ای نمی‌کنند، باید این مجازات و برخوردها نیز رسانه‌ای شود تا مردم ببینند و امیدوار شوند.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: تلاش مسؤولان استانی، محلی و منطقه آزاد برای حل مشکلات، ایجاد بانک اطلاعات، تشکیل کارگروه اقتصادی و شورای اشتغال با حضور کارآفرینان و افراد مجرب و موفق، تشکیل کمیته‌های تخصصی در موضوع‌های گوناگون و تقسیم عادلانه زمین‌های کشاورزی ازجمله راه‌حل‌های مشکلات به‌حساب می‌آید.

وی افزود: متأسفانه تعدادی زمین‌های کشاورزی به افراد معلوم‌الحال اهداشده است که ظاهر آن بر اساس قانون است، درحالی‌که در واقعیت این‌گونه نیست و ما خواستار ورود دستگاه امنیتی و دادستان خرمشهر در این قضیه هستیم.

موسوی در پایان گفت: کسانی که اهل فکر و اندیشه هستند، برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند و از طرفی مسؤولان این راه‌حل‌ها را نیز دریافت و بر اساس آن اقدام کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار