امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز با اشاره به ارایه تسهیلات با سود بسیار کم برای اشتغال از سوی صندوق توسعه ملی٬ گفت: ظرفیت اشتغال در دولت پر شده است و جوانان باید بدانند این تسهیلات برای ایجاد کار آزاد یک فرصت است.
کد خبر: ۵۵۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 26 January 2018

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نمازجمعه امروز (ششم بهمن‌ماه) در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز، اظهار کرد: دو روایت درباره تاریخ شهادت حضرت فاطمه(س) وجود دارد که بر اساس یکی از این روایات، سیزدهم جمادی‌الاول مصادف با یازدهم بهمن‌ماه سال جاری سالروز شهادت ایشان است.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم از سیره مبارک حضرت فاطمه(س) و تاریخ زندگی پربرکت ایشان بهره بگیریم. ایشان مربی و معلم بودند و برای زنان جلسه درس برپا می‌کردند. حضرت زهرا(س) در اوج قله عصمت یعنی مصداق انسان کامل است.

آیت‌الله موسوی جزایری همچنین در خطبه‌ دوم اظهار کرد: چند مناسبت در آستانه دهه فجر وجود دارد. روز هفتم بهمن ماه٬ روزی است که بختیار٬ نخست وزیر شاه اعلام کرده بود که فرودگاه‌ها به روی هواپیمای امام(ره) برای ورود به ایران بسته شود. دولت آن زمان وقتی فهمید امام(ره) مصمم است که به ایران بیاید٬ فرودگاه‌ها را با تانک‌ها و زره‌پوش‌ها بست.

وی افزود: وقتی علما متوجه شدند، در دانشگاه تهران تحصنی برگزار کردند و روز به روز بر جمعیت آن‌ها اضافه می‌شد و درخواست آنان بازگشت امام(ره) بود. بنابراین دولت وقت مجبور شد موانع را بردارد و در روز ۱۲ بهمن٬‌ هواپیمای امام(‌ره) از پاریس آمد و به زمین نشست و امام(ره)‌ مورد استقبال قرار گرفت.

امام جمعه اهواز با اشاره به مشکل اشتغال٬ عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که ظرفیت استخدام دولتی تقریبا پر شده است. یعنی در مقایسه با جمعیت جوانان بیکار٬ امکان استخدام برای تمام آن‌ها در دولت وجود ندارد و محال است. برنامه دولت این است که جوانان کار آزاد برای خود در دو حوزه روستایی و شهری پیدا کنند که در این دو حوزه تسهیلات خوبی با سود حدود ۴ درصد در نظر گرفتند که امکان اشتغال با این سود وجود دارد.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه اخذ وام از بانک‌هایی که سودهایی در حدود بالای ۲۰ درصد دارند چیزی جز بدبختی و ورشکستگی در پی نخواهد داشت٬ ادامه داد: به این ترتیب مبالغ بالایی به دستور مقام معظم رهبری از طریق صندوق توسعه ملی که ربطی به دولت و بانک‌ها ندارد٬ با سود کم ارایه می‌شود که یک فرصت برای جوانان است.

وی افزود: شاهد بیکار بودن جوانان بسیاری در روستاهای استان خوزستان هستیم که معمولا از این امکانات و خدمات مطلع نمی‌شوند تا براساس قانون بتوانند از این حق خود بهره‌مند شوند. باید به این روستاها نیز اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: تسهیلات ویژه‌ مشاغل روستایی برای انواع و اقسام پرورش دام و طیور و ... قابل استفاده است. جوانی که از این طرح استفاده کند از لحاظ درآمد می‌تواند یک خانواده را به طور کامل اداره کند. الیته راهنمایی متقاضیان این طرح باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله موسوی جزایری با تاکید بر لزوم آموزش مهارتی به جوانان در خوزستان بیان کرد: بر اساس تاکید وزیر کار، مراکز فنی و حرفه ای در شهرها و روستاها موظف هستند کلاس‌های آموزشی را برای انواع مشاغل دایر کنند تا متقاضیان آگاهانه و عالمانه وارد عرصه کار شوند و در این راه شکست نخورند.

وی خواستار ورود کارآفرینان به عرصه تولید جهت انتقال تجربه به جوانان و افزایش تولید شد و گفت: انشاالله فرصتی که این برنامه‌ها و طرح‌های اعطای تسهیلات اشتغالزایی می‌توانند ایجاد کنند، ضایع نشود و جوانان بتوانند از این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در سامانه مربوط به این طرح ظرف دو روز چندین هزار نفر ثبت‌نام کردند اما در خوزستان تعداد متقاضیان کم بود. در خوزستان جرات کم است و این صحیح نیست. حیف است که این فرصت از دست برود. جوانان ما چیزی کمتر از جوانان استان‌های دیگر ندارند و باید از این فرصت بهره‌ بگیرند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار