شاخص آلودگی هوا در اهواز و 6 شهر خوزستان در ساعت 12 ظهر امروز به 500 رسید و کماکان در وضعیت خطرناک قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 23 January 2018

 

هوای 7 شهر خوزستان بر مدار وضعیت خطرناک می چرخد

شاخص آلودگی هوا در اهواز و 6 شهر خوزستان در ساعت 12 ظهر امروز به 500 رسید و کماکان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

طبق اعلام سامانه پایش کیفی کشور، شاخص آلودگی هوا ساعت 12 امروز در شهرهای اهواز، شادگان، حمیدیه، رامشیر، بندر امام، امیدیه و آبادان ۵۰۰، اندیمشک 364، دزفول 422، بهبهان 371 و ماهشهر 359 است.

این سامانه شاخص هوا تا عدد 500 را نمایش می‌دهد و شهرهایی که شاخص آلودگی هوای آن‌ها هم‌اکنون 500 است چه‌بسا عدد بیشتری باشد.

شاخص کیفیت آلودگی هوای سایر شهرهای خوزستان نیز اعلام نشده است علت قید نشدن سایر شهرها در سامانه روشن نیست.

امروز به علت آلودگی هوا مدارس، مهدکودک‌ها، مراکز آموزشی، کانون پرورش فکری در شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، شادگان، ماهشهر، رامشیر، آبادان، خرمشهر، هندیجان و هفتگل در نوبت بعد از ظهر تعطیل اعلام شد. ساعت پایان کار ادارات نیز تا ساعت 13:30 است و امتحانات دانشگاه‌ها دایر و برقرار است.

آلودگی هوا باعث تحریک مجاری هوایی و تشدید آسم شده و هرچه میزان آلودگی هوا بیشتر باشد، تعداد بیشتری از افراد، مبتلا به آسم می‌شوند.

همچنین تماس دراز مدت با آلودگی هوا باعث بروز برونشیت مزمن و آمفیزم شده و در طولانی مدت آلودگی هوا می‌تواند بیماری مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری قلبی، آسیب به مغز، اعصاب، کبد و کلیه‌ها را ایجاد کند. همچنین برخی بیماری‌ها مانند آسم و بیماری قلبی و ریوی در مواقع آلودگی هوا تشدید می‌شوند.

لازم به ذکر است سیستم ایمنی و ارگان‌های وابسته در کودکان هنوز نارس است و نسبت به آلودگی حساس‌ترند. آلودگی هوا باعث تحریک انسداد راه‌های هوایی و تشدید آسم شده و بر رشد سیستم عصبی، تنفسی، ایمنی و غدد داخلی تاثیرگذار است و می‌تواند خطر سرطان را در سال‌های بعدی زندگی افزایش دهد.

کارشناسان تأکید می‌کنند که افراد در زمان آلودگی هوا تا حد ممکن در فضای آزاد حضور پیدا نکنند و در مواقع ضروری باید از ماسک استفاده شود. قابل تاکید است که ماسک‌های کاغذی که معمولاً مردم استفاده می‌کنند، اثر بخشی لازم را ندارد و باید از ماسک‌های فیلتردار استفاده شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: آلودگی هوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار