مدیرکل میراث فرهنگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از امضای تفاهم نامه آموزش صنایع دستی در زندان های استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 30 June 2015
رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدام یاد شده در راستای حمایت از تولیدات، معرفی امکانات و قابلیت های موجود در هنر صنایع دستی استان و نیز حرفه آموزی زندانیان انجام شده است.
وی اظهار کرد: تفاهم نامه آموزشی بمنظور حمایت از زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان به امضا رسیده است.
وی بیان کرد: بیکاری و مشکل معیشتی از عوامل مهمی است که افزایش جرم و جنایت را به دنبال دارد.
علیزاده، با اشاره به ظرفیت های بالقوه طبیعی و هنری استان گیلان در زمینه کاهش معضل بیکاری اذعان داشت: فقر و فحشا، آسیب های فرهنگی و افزایش نزاع از نتایج بیکاری می باشد که رفع آن نیازمند همه مدیران در راستای اشتغالزایی در استان است.
وی گردشگری ، صنایع دستی و فرصت های حاصل از آن را عامل مهمی در رونق اقتصادی استان دانست و افزود: زندانیان برای تزکیه و نیز قرارگیری در مسیر صحیح زندگی نیازمند مهارت آموزی و کسب حرفه هستند.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان در قالب تفاهم نامه ای اقدام به آموزش صنایع دستی در زندان های استان و در ادامه حمایت از مهارت آموزان می نماید.
علیزاده، برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی زندانیان، برپایی بازارچه های فروش کالاهای ساخته شده در زندان و همچنین حمایت این قشر بعد از ترخیص و معرفی آنان به مراجع ذیصلاح برای دریافت تسهیلات را از اقدامات پیش بینی شده در تفاهم نامه مذکور دانست.
وی بیان کرد: صدور گواهینامه پایان دوره در حین حبس و صدور گواهینامه صنعتگری برای مددجویان آزاد شده از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان خواهد بود.
وی یادآور شد: مدت این تفاهم نامه تا پایان سال جاری است.
از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند. 
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و ... برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار