رییس سازمان صنعت معدن وتجارت ایلام
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: حمایت از تولیدات داخلی بعنوان ستون فقرات حیات کشور، باعث تقویت اقتدار ملی می شود.
کد خبر: ۵۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 30 June 2015
یارالله نصیری روز دوشنبه در جریان دیدار جمعی از مدیران این اداره کل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت دهم تیر روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: بررسی شاخص های توسعه ای استان در بخش تولید و تجارت حکایت از رشد قابل قبول این حوزه ها دارد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بخش نفت و گاز و همچنین قابلیت ایجاد پالایشگاه های گاز و صنایع پتروشیمی جدید، در صورت حمایت و ایجاد مشوق های سرمایه گذاری، از این طریق امکان رفع کامل بیکاری بخصوص برای قشر جوانان تحصیل کرده وجود دارد.
نصیری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر بانک های عامل حمایت کنند و منابع مالی لازم را در اختیار سرمایه گذاران توانمند بخش صنعت و معدن قرار دهند، بدون شک می توان اشتغال پایدار ایجاد و اقتصاد کشور از وابستگی به فروش نفت رها کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت به مرز مهران بعنوان پیشانی تجارت خارجی کشور اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار دلار از طریق این نقطه به کشور عراق صادرات صورت گرفته که در مقایسه با سال ما قبل با رشد قابل توجه ای همراه بوده است.
نصیری به برخی چالش های پیشرو در حوزه تجارت خارجی نیز پرداخت و گفت: علیرغم اشتراکات فراوان ساکنان دو طرف مرز در منطقه مهران، اما متاسفانه در پاره ای مواقع شاهدیم که در آن سوی مرز بدلایلی مانند افزایش تعرفه های گمرکی، بدخلقی های سلیقه ای و ناهماهنگی های سیاسی، فعالیت ها و تبادلات مرزی با وقفه مواجه شده که این امر علاوه بر خسارت به تجار و بازگانان ایرانی موانعی نیز برای تولیدکنندگان داخلی نیز به همراه داشته است.
وی افزود: اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای تقویت زیر ساخت های مرز مهران مانند توسعه راه های زمینی و تصویب منطقه آزاد تجاری در هیات دولت، امیدواری های فراوانی برای فعالان اقتصادی و مردم بوجود آورده که امیدواریم این اقدامات هر چه سریع تر به فعلیت رسیده و مردم از برکات و ثمرات این تصمیمات ارزشمند بهره مند شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار