عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدام برخی مدارس دولتی شهر شیراز در اخذ هزینه ثبت نام گفت: با توجه به غیر قانونی بودن این اقدام، انتظار می رود که با ورود سازمان بازرسی و دادستان شیراز جلو این تخلف گرفته شود.
کد خبر: ۵۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 29 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد رضا نقیب زاده، عصر دوشنبه در یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: حق بهره مندی از آموزش رایگان و همگانی از جمله حقوق شهروندان است که در اصل سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز بر آن تاکید شده است و برخورداری از آموزش و پرورش رایگان و همگانی را برای شهروندان به رسمیت می شناسد.
وی ادامه داد: البته آنچه در این میان دارای اهمیت است ضمانت های اجرایی این قانون است.
عضو شورای شهر شیراز، رایگان بودن آموزش و پرورش را پایه ای برای مردم گرایی دانست و بیان کرد: به رغم اینکه غیر قانونی بودن اخذ هرگونه وجه از سوی مدارس در زمان ثبت نام دانش آموزان دائما توسط مسوولان آموزش و پرورش اعلام شده، اما آنچه در زمان ثبت نام مشاهده می شود زمینه اعتراض بسیاری از شهروندان را فراهم کرده است.
نقیب زاده گفت: در برخی مدارس مشاهده می شود که با یک رفتار غیر قانونی والدین دانش آموزان را مجبور به پرداخت وجوهی از 300 هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان تحت عنوان مشارکت های مردمی برای ثبت نام می کنند.
او اضافه کرد: برخورد نکردن با مرتکبین این تخلف خود نوعی مجوز ادامه چنین رفتارهایی است و به نظر می رسد مجوز اخذ چنین وجوهی به شکل غیر رسمی اعلام شده و گفته شده در مواردی که شهروندی معترض شود بدون هیچگونه برخوردی با مسوول متخلف صرفا وجه پرداخت شده بازگردانده شود.
نقیب زاده اضافه کرد: هرچند مردم به پاکدستی مدیران مدارس اعتقاد دارند اما جای این سوال از مسوولان آموزش و پرورش وجود دارد که چرا در گفتار و عملکرد شما تضاد وجود دارد و با کسانی که چنین تخلف هایی را مرتکب می شوند برخورد قاطعی نمی شود تا الگویی برای دیگر مدارس باشد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار