رییس اداره حیات وحش محیط زیست البرز گفت: در البرز بیش از 350 گونه حیوان حفاظت شده زندگی می‌کند.
کد خبر: ۵۴۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 08 January 2018

به گزارش تابناک : مهدی مصطفوی اظهارکرد: در حال حاضر 140 هزار هکتار منطقه شکار ممنوع در البرز وجود دارد که 75 هزار هکتار آن مربوط به منطقه شکار ممنوع طالقان و مابقی به منطقه شکار ممنوع البرز جنوبی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در این مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع بیش از 350 گونه حفاظت شده زندگی می کنند که شامل 41 گونه پستاندار، 286 گونه پرنده،21 گونه خزنده، دو گونه دو زیست و هشت گونه ماهی است.

مصطفوی افزود: متاسفانه به دلیل برخی سهل انگاری ها از جمله شکار بی رویه نه گونه از این حیوانات در حال انقراض هستند.

این مسئول  با اشاره به گونه های در حال انقراض توضیح داد: متاسفانه گونه‌هایی مانند پلنگ، شنگ، گوسفند وحشی، بز وحشی، عقاب تالابی، افعی البرز و لاک پشت مهمیزدار در حال انقراض هستند.

مصطفوی گفت: گونه های حیات وحش در حقیقت سرمایه‌های طبیعی استان هستند و نباید اجازه دهیم بی تدبیری برخی باعث نابودی آنها شود.

رییس اداره حیات وحش محیط زیست البرز ابراز کرد: بدون شک اگر نسبت به انقراض گونه های جانوری استان بی تفاوت باشیم، طی چند سال آینده آیندگان تنها در کتاب‌های درسی و موزه‌های حیات وحش اثری از این حیوانات پیدا خواهند کرد.

وی گفت: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده شکار گونه های حفاظت شده موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

مصطفوی افزود: شکارچیان غیر مجاز هم باید بدانند قانون به راحتی از تخلفات آنها نمی‌گذرد و لذت چند دقیقه شکار آنها تاوان سنگینی در پی خواهد داشت.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار