دو کارآفرین گناوه ای با بیان این که از تولیدات و طرح های در دست اجرای آنها حمایت و پشتیبانی نمی شود، خواستار پشتیبانی مسوولان مراکز ذیربط و بانک ها در پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین برای توسعه فعالیت هایشان شدند.
کد خبر: ۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 29 June 2015
تابناک بوشهر: این دو کارآفرین که کارگاه تولیدی لامپ ال ای دی، پوشاک بیمارستانی یک بار مصرف و بسته سلامت بیمار در گناوه راه اندازی کرده اند روز دوشنبه با مراجعه به دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی افزودند: درحالی که بارها مسئولین عالی کشور بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید وافری داشته اما هیچ حمایت و پشتیبانی از ما نمی شود.

متولیان این دو کارگاه که برای تعدادی شغل ایجاد کرده اند، خواستار حمایت و پشتیبانی مسوولان برای حل مشکلات و تنگناهایی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، شدند.

این کارآفرینان که محصولات خود را در نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی در گناوه نیز ارایه داده اند، نبود سرمایه درگردش، کارمزد بالای تسهیلات بانکی، همکاری نکردن پارک علم و فناوری و بانک عامل در پرداخت تسهیلات را ازعمده مشکلات خود عنوان کردند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریا برازمان که در زمینه تولید لامپ های کم مصرف ال ای دی فعالیت دارد، گفت: این شرکت که مجوز فعالیت خودرا پس از ثبت از صنعت، معدن و تجارت استان اخذ کرده، برای تداوم فعالیت های خود نیاز به حمایت و پشتیبانی مسوولان استانی و شهرستانی دارد.

بهنام شهریارزاده افزود: تولیدات این کارگاه در مقایسه با لامپ های چینی که وارد بازار شده و عوارض خطرناکی بر سلامتی انسان برجای می گذارد، به مراتب با کیفیت تر و بدون خطر هستند ضمن این که میزان مصرف برق نیز چندین برابر پایین تر از لامپ های کم مصرف موجود است.

وی اظهارکرد: در سه سال پیش طرح دستگاه سی ان سی را که قلب صنعت جهان است و در صنایع فلزی، چوب کاغذ، پلاستیک کاربرد و قابلیت های فراوانی دارد، برای ثبت به پارک علم وفناوری ارایه دادیم که آن را نپذیرفتند.

شهریار زاده بیان کرد: با وجود همکاری نکردن این مرکز دست از پیگیری ادامه کار خود برنداشته و مجدد طرح نوآوری و بومی سازی تولید این نوع لامپ را به مرکز رشد علم و فناوری ارایه دادیم که بازهم مشاور و کارشناسان آن بدون مستندات و دلایل قانونی آن را نپذیرفتند.

شهریار زاده ادامه داد: درصورتی که این مرکز نسبت به ثبت و صدورمجوز با ما همکاری کند علاوه براین که محصولات خود را برای ادارات و شرکت های منطقه ارایه می دهیم، زمینه اشتغال افراد جویای کار را فراهم می کنیم.

وی نبود سرمایه در گردش را از دیگر مشکلات این کارگاه عنوان کرد و گفت: چندین بار برای تسهیلات با بهره کم به صندوق کارآفرینی امید استان مراجعه کرده اما تا هنوز نتیجه ای عایدمان نشده است.

وی با بیان این که حتی طرح توجیهی خود را به این صندوق ارایه و نپذیرفتند از مسوولان آن خواست تا به منظور تحقق فرامین مسئولین عالی کشور در زمینه حمایت از تولیدات داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی نسبت به پرداخت تسهیلات با بهره کم که توان پرداخت اقساط آن را داشته باشیم با این کارگاه همکاری لازم را داشته باشند.

شهریارزاده گفت: مسایل و مشکلات خود را با فرماندار این شهرستان درمیان گذاشته ایم و ایشان نیز قول پیگیری داده اند.

دیگر کارآفرین گناوه ای که کارگاه تولیدی پوشاک و البسه بیمارستانی یکبار مصرف و بسته سلامت بیمار راه اندازی کرده است، گفت: این کارگاه زمینه اشتغال هفت نفر را که از مددجویان بهزیستی هستند و تا 20 نفر قابلیت اشتغال زایی دارد، فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صباطب گفت: برای راه اندازی و خرید مواد اولیه محصولات تولیدی از جیب خود هزینه کردم و تاکنون موفق به اخذ تسهیلات بانکی نشدم.

سهراب امیری افزود: بارها برای فروش محصولات این کارگاه به بیمارستان و درمانگاه های شهر مراجعه و نمونه تولیدات را به آنان نشان داده ایم اما آنان هنوز تمایلی برای خرید نشان نداده اند.

امیری ادامه داد: محصولات این کارگاه برای استفاده در هتل و مهمانسراها نیز کارآیی دارد.

مدیرعامل شرکت صباطب بیان کرد: هم اینک تولیداتمان روی دستمان مانده و اگر خریداری نباشد متحمل ضرر و زیان فراوانی خواهیم شد.

فرماندارگناوه گفت: مراحل راه اندازی مرکز رشد دراین شهرستان که زیرمجموعه پارک علم وفناوری استان بوشهر است انجام و مسوول آن نیز انتخاب شده است.

عبدالنبی یوسفی افزود: متقاضیان راه اندازی طرح های تولیدی می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

مسوول راه اندازی مرکز رشد شهرستان گناوه گفت: این مرکز در بخش های مختلف تخصصی فناوری فعالیت دارد و کارشناسان آماده پاسخگویی به مشکلات و مسایل افرادی است که قصد ارایه طرح، ایده، نوآوری و راه اندازی آن را دارند.

حمیده سراجی افزود: مسوولان کارگاه تولیدی لامپ ال ای دی و دیگر کارگاههای کوچک که قصد توسعه دارند، می توانند برای بیان مشکلات و ارایه طرح خود به این مرکز مراجعه کنند تا درصورت توجیه وتاییدشدن به مرکز استان برای حمایت مالی معرفی شوند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: صاحبان این دو کارگاه تولیدی باید به این اداره مراجعه تا درجریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفته و بتوانیم پیگیر کارهای آنان باشیم.

محمد حسین داریونی افزود: این اداره برای هرگونه همکاری با افرادی که درمنطقه قصد احداث واحدهایی که باید از این اداره مجوز بگیرند را دارد.

وی گفت: احداث واحدهای صنعتی یکسری سازوکار و شرایطی دارد که باید فرد متقاضی نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کارآفرینی ، گناوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار