۳۹درصد واحد‌های مسکن روستایی در استان یزد در قالب طرح مقاوم‌سازی به‌صورت مقاوم احداث گردیده و مابقی جزء واحد‌های کم‌دوام و بی‌دوام هستند.
کد خبر: ۵۴۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 02 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از مقاوم‌سازی سالیانه دو هزار و ۵۰۰واحد مسکن روستایی در استان یزد خبر داد.
علیرضا نادریان زاده گفت: ۳۹درصد واحد‌های مسکن روستایی در استان یزد در قالب طرح مقاوم‌سازی به‌صورت مقاوم احداث گردیده و مابقی جزء واحد‌های کم‌دوام و بی‌دوام هستند.
وی افزود: در برنامه ششم بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی ادامه دارد و سالیانه ۲۰۰هزار واحد در قالب طرح در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد بابیان اینکه، سالانه حدود ۲۵۰۰واحد در استان در قالب این طرح مقاوم‌سازی می‌شوند، تصریح کرد: از سال۱۳۸۴ تاکنون و از مبلغ ۵میلیون تومان شروع و در حال حاضر با مبلغ ۱۸میلیون تومان قابل پرداخت است.
نادریان زاده گفت: در صورت همکاری مردم و تأمین اعتبار در جهت مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن‌های روستایی و ۶۰درصد باقیمانده تا ۱۰۰درصد می‌توان در برنامه ششم و هفتم محقق شود.
وی گفت:: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به مبلغ ۱۸ میلیون تومان و به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۵درصد و فروش اقساطی طی ۱۵ساله قابل پرداخت است.
نادریان زاده، احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستایی و جنبه زیبا شناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، احداث مسکن مقاوم و بادوام، تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی به فضایی شاداب و زیبا به‌منظور جلوگیری از مهاجرت را از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برشمرد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تطبیق کالبد مسکن روستایی بازندگی امروزی، ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم برای تحت پوشش بیمه قرار دادن واحد‌های مسکونی روستایی، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی را از دیگر اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار