کد خبر: ۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ 16 February 2015
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: با اجرای طرح جایگزینی کابل‌های خود نگهدار به جای سیم های مسی انگیزه سرقت سیم در استان البرز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
ناصر اسکندری طی سخنانی اظهار کرد: مبلغی که شهروندان برای مصرف برق می‌پردازند بسیار کمتر از مبلغ تمام شده‌ای است که برای تولید برق صرف می‌شود اما با وجود قیمت پایینی که برای استفاده از این انرژی در نظر گرفته شده است باز هم شاهد وقوع برخی جرایم از قبیل سواستفاده یا استفاده غیرمجاز از نیروی برق هستیم.
به گزارش ایسنا این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از برق علاوه بر اینکه جرم شناخته می‌شود صدمات و خساراتی نیز به خطوط انتقال برق وارد می‌کند و مسبب خطرات جانی و مالی فراوانی می‌شود.
اسکندری ادامه داد: اين اقدام هرچند منافع مادي موقتي براي مرتكبين دستكاري كنتور به همراه دارد اما ممكن است با جرايمي همچون سرقت و كلاهبرداري قابل تطبيق باشد و در نتيجه تبعات سنگين جزايي را براي متخلفان به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در ادامه از اجرای طرح جایگزینی کابل‌های خود نگهدار به جای سیم‌های مسی سخن به میان آورد و گفت: این اقدام موجب از بین بردن انگیزه سرقت سیم، ایجاد پایداری بیشتر شبکه و ارتقا مقاومت شبکه‌های توزیع برق خواهد شد.
وی تاکید کرد: کابل‌های خود نگهدار این قابلیت را دارند که به خوبی جریان برق را منتقل نماید و جاذبه سیم‌های مسی برای سرقت را نیز نداشته باشد .
اسکندری کاهش قطع برق مشترکین و تداوم انرژی رسانی مطلوب، کاهش انرژی‌های توزیع نشده، کاهش استفاده غیر مجاز از برق و جلوگیری از سرقت انرژی و کاهش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در مناطق پرداخت را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.
این مقام مسئول در پایان سخنان خود گفت: در کنار مجازات‌ها که عاملی برای کنترل جرایم این حوزه هستند، آموزش‌‌های فرهنگی نیز می‌تواند زمینه‌ لازم برای پیش‌گیری از این جرم را فراهم آورد لذا از رسانه ها انتظار داریم تا در این حوزه اطلاع رسانی بیشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار