دعوت مسئولان استان اردبیل به شفافیت؛
در حالی ادعا می شود که 80 درصد واحدهای تولیدی استان فعال هستند اما هیچ مقام مسئولی در استان اردبیل حاضر به ارائه آمار شفاف از کل آمار واحدهای تولیدی در16 شهرک صنعتی نیست.
کد خبر: ۵۴۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 28 December 2017

 

به گزارش تابناک اردبیل،‌علی نظری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال های اخیر تولید در شهرک های صنعتی استان رونق گرفته و هم اکنون 80 درصد واحدهای تولیدی این شهرک ها با اشتغال 10 هزار نفر فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: سال گذشته 29 واحد تولیدی و امسال هم 16 واحد تولیدی در این شهرک ها از رکود خارج شدند که در اثر این فعالیت دوباره زمینه اشتغال 367 نفر فراهم شد.

نظری با اشاره به اشتغالزایی یک هزار و 56 نفر در شهرک های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: این تعداد اشتغال جز برنامه های اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر بالای 50 درصد آن محقق شده و بقیه نیز تا پایان سال تحقق می یابد.

به گفته این مقام مسئول دولتی که با خبرگزاری دولتی "ایرنا" در اردبیل سخن می گفت،در دولت تدبیر و امید حمایت از فعال شدن واحد های تولیدی مورد تاکید قرار گرفته و امید است این حمایت ها بیش از گذشته شامل حال واحد های تولیدی و صنعتی استان شود تا شاهد اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان باشیم .

معاون دادگستری استان:300 واحد تولیدی در اردبیل راکد است

یوسف خدادادی معاون دادگستری استان اردبیل هم در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ پرونده بهره‌برداری در حوزه صنعت صادر شده و بر اساس آمارهای ارائه شده نزدیک به ۳۰۰ واحد تولیدی استان راکد است.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایجاد اشتغال و ممانعت از بیکاری یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای کاهش جرایم در جامعه است و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیکاری می‌تواند منشأ و عامل بسیاری از جرایم باشد.

دعوت از مسئولان استان اردبیل به شفافیت

به گزارش تابناک اردبیل،‌ با کنار هم گذاشتن آمار مطرح شده درباره واحدهای فعال و از رکود خارج شده از سوی این دو مقام مسئول اجرایی و قضایی در استان و نیز اظهارات متعدد سایر مسئولان ذیربط از سطح استاندار تا رده های پایین، آنچه را همواره به عنوان یک پرسش و مطالبه جدی مطرح می شود این است که چرا هیچ مقامی در استان حاضر نیست تا کل آمار واحدهای تولیدی در 16 شهرک صنعتی را برای افکار عمومی به طور شفاف اعلام کند تا آمارهای ادعایی و البته متناقض و گمراه کننده، راستی آزمایی شود.

براستی دلیل اشتیاق فراوان و رو به تزاید مسئولان اجرایی استان به انتشار آمارهای مکرر از واحدهای تولیدی از رکود خارج شده و البته سکوت معنادار در خصوص آمار کلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی چیست؟ و آیا زمان آن فرا نرسیده که مسئولان استان را به شفافیت دعوت کرده و از آنان تقاضا کنیم در اطلاع رسانی از خدمات خود با کنار گذاشتن برخی تاکتیک های رسانه ای از قبیل انتشار مدیریت شده اطلاعات و انتشار پراکنده اخبار، کاری کنند که با اطلاع رسانی جامع و مانع، در افکار عمومی ابهامی باقی نماند.

نمایندگان استان در مجلس در انجام وظایف نظارتی خود جدی باشند

از نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم انتظار می رود به حکم وظایف و اختیارات ذاتی خود، درباره این زمینه بخصوص از مطالبه جدی افکار عمومی اقدام کرده و به موکلین خود گزارش کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار