معاون اداره‌کل بهزیستی خوزستان خبر داد:
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: بالغ بر 400 خانواده خوزستانی متقاضی فرزندخواندگی هستند.
کد خبر: ۵۴۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 23 December 2017
محمدرضا عباسی اظهار کرد: در سال جاری حدود 50 کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده است و با توجه به پرونده‌های تشکیل شده از سال‌های گذشته تاکنون، در حال حاضر بالغ بر 400 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در خوزستان وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان فرزندخواندگی دختر و پسر در خوزستان برابر است، افزود: متاسفانه تعداد زیادی از کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند به دلیل داشتن معلولیت، مورد قبول خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی نیستند.
 
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: کودکانی که پرونده آنان مشکل قضایی نداشته و از نظر جسمی نیز معلولیت ندارند، با صدور حکم دادگاه به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.
 
عباسی با بیان اینکه کودکان بدسرپرستی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند نیز به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند، گفت: در صورتی که دادگاه عدم صلاحیت خانواده‌های این کودکان را تأیید کند این کودکان به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: پس از برررسی وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روحی و روانی خانواده‌های متقاضی، کودک به این خانواده‌ها واگذار می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته واگذاری کودک به دختران مجرد واجد شرایط نیز تصویب و این قانون از امسال اجرایی شده است، گفت: امسال سرپرستی یک کودک به یک دختر مجرد در اهواز واگذار شد.
 
 
منبع: ایسنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار