رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: 70 درصد از داروی کشور در استان البرز تأمین می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 20 December 2017
به گزارش تابناک : حمید درفشی در همایش گرامیداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی البرز که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: ترویج پژوهش جزء وظایف دانشگاه‌ها به شمار می‌آید و دانشگاه بدون پژوهش در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت استان البرز سه میلیون نفر است، افزود: بیش از هزار متخصص و فوق تخصص در استان فعالیت دارند و 70 درصد داروی کشور در استان البرز تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: بسیاری از تولیدات کشور در البرز به تولید می‌رسد که این مهم بیانگر موفقیت استان البرز است.

این مسؤول، دانشگاه علوم پزشکی البرز را جوان برشمرد و بیان کرد: سعی داریم زمینه‌ای فراهم کنیم که دانشجویان از اساتید خود علم و پژوهش را بیاموزند و این مهم را اجرایی کنند.

درفشی متذکر شد: جمعیتی حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر شناسایی‌ شده‌اند تا اطلاعات علمی ـ پژوهشی این افراد به‌ صورت خام ساماندهی شوند و دسته‌بندی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه البرز حدود 2 هزار دانشجو دارد، اظهار داشت: سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشجویان به موفقیت در همه شاخه‌های پژوهشی برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه اساتید پژوهشگر مدنظر هستند، عنوان کرد: نیازمند پژوهش‌های کاربردی هستیم و باید سعی داشته باشیم پژوهش را به سمتی سوق دهیم که منجر به نتایج عملی شود.

این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مدنظر در دانشگاه‌ها پیشروی پژوهش به سمت صنعت بوده است تا بتوانیم این مهم را به بخش تولید برسانیم.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار