نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در نقاط محروم و روستایی خوزستان، دختران فقط در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند در حالی که مادران آینده این مرز و بوم هستند.
کد خبر: ۵۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 16 December 2017
جواد کاظم نسب الباجی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار مردم خوزستان از شما که رسالت تعلیم و تربیت را به دست دارد، بیشتر از سایر مسئولان است چون هر مسئولی که به خوزستان می آید به جای امید دادن، باعث عصبانیت مردم استان می شود.

وی افزود: امروزه در مناطقی حتی در شهر اهواز مدارس ابتدایی وجود ندارد. در نقاط محروم و روستایی، دختران فقط در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند در حالی که مادران آینده این مرز و بوم هستند و باید تحصیلکرده باشند. مدارس شبانه روزی، فنی و حرفه ای و کاردانش در مناطق محروم وجود ندارد؛ برخی مسئولان می گویند که فرزندان خوزستانی مهارت در حوزه کشاورزی، صنعت و نفت ندارند و با ساخت هنرستان باید این بهانه ها را تمام کرد.

الباجی بیان کرد: معلمان باید امنیت شغلی و امکانات رفاهی داشته باشند تا با روحیه مناسب به تعلیم و تربیت بپردازند. شأن معلمان بیشتر از این است ولی متأسفانه فرهنگیان خوزستان فضای رفاهی، تفریحی و خدماتی مناسبی ندارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تقدیر از استخدامی های جدید انتظار داریم که افراد متخصص را جذب آموزش و پرورش کنند؛ رتبه های آخر ما در کنکور و یا سایر شاخص ها همه به آموزش و تعلیم برمی گردد؛ بنابراین باید متخصصان هر رشته جذب آموزش و پرورش شوند.

الباجی با تأکید بر اعزام معلمان بسیار باتجربه به مناطق محروم و دو زبانه گفت: دانش آموزان دو زبانه مناطق مختلف باید با معلمان بسیار باتجربه و حرفه ای مواجه شوند تا آموزش های خوبی را ببینند. بی عدالتی های بسیاری به خوزستان شده و از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم که به عنوان یکی از اعضای کابینه هیئت دولت جواب این بی مهری ها را بگیرند. باید به آب، نفت، نیشکر و آلاینده های خوزستان بیشتر توجه شود و همه آنها را پیگیری کرد.

وی خطاب به وزیر گفت: در کنار چاه های نفت، مدارس کانکسی داشتیم و اکثر دانش آموزان خوزستانی سرویس انتقال به مدارس ندارند و این مسائل را باید از وزیر نفت بخواهید؛ ما هیچ جوابی برای مردم نسبت به این همه بی مهری به دانش آموزان، فرهنگیان و میزان بالای بی سوادی استان خوزستان نداریم.
 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار